Title: | Functional illiteracy of homo interneticus – result of apparent education |
Authors: | Walat, Wojciech |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2020, č. 1, s. 70-75. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2020.pdf http://hdl.handle.net/11025/42146 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | negramotnost;typy negramotnosti;informační společnost;zjevné vzdělání |
Keywords in different language: | illiteracy;types of illiteracy;information society;apparent education |
Abstract in different language: | The article presents the characteristics of several types of functional illiteracy of a modern man – homo interneticus. In today's computerized world traditionally understood literacy is far insufficient, therefore there is an urgent need for the introduction of universal functional literacy, which is the result of today's apparent education. Permanent connection to the internet makes modern educational systems based on printed texts completely dysfunctional. The phenomena identified in the article indicate the need to take measures to adapt the school to the requirements of students based on a permanent connection to the network. The shift to distance learning caused by the May / June 2020 pandemic made this problem clear. Pre rôzne predmety sme sa rozhodli pri vzdelávaní použiť mierne odlišné metódy vzdelávania a aj technológie, pomocou ktorých sme študentov vzdelávali. Príprava vzdelávania na každý predmet prechádzala vývojom a po komunikácii so študentmi sme sa snažili nájsť vhodnú formu vzdelávania počas koronakrízy. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2020) Číslo 1 (2020) |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/42146
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.