Název: Model predictive control of electric drive system with L1-norm
Autoři: Fehér, Marek
Straka, Ondřej
Šmídl, Václav
Citace zdrojového dokumentu: FEHÉR, M., STRAKA, O., ŠMÍDL, V. Model predictive control of electric drive system with L1-norm. European Journal of Control, 2020, roč. 56, č. November 2020, s. 242-253. ISSN 0947-3580.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Elsevier
Typ dokumentu: článek
article
URI: 2-s2.0-85079556215
http://hdl.handle.net/11025/42619
ISSN: 0947-3580
Klíčová slova v dalším jazyce: Electric drive, Model predictive control, L1-norm, Terminal cost, Time-to-go function, Permanent magnet synchronous motor
Abstrakt v dalším jazyce: This paper deals with the model predictive control of an electric drive system. Particularly, it focuses on the use of the L1-norm to penalize a speed deviation in a cost function of the predictive control criterion. The benefits and disadvantages of such penalization are discussed considering a model of permanent magnet synchronous motor. The main goal of the paper is to achieve a feasible predictive control algorithm with the L1-norm cost. This proceeds in two stages. First, the long-horizon part of the criterion is approximated by an appropriately designed terminal cost. Second, the short-horizon part is reduced, which facilitates optimization over a continuous control domain. Validity of the approximations and considerations are demonstrated using a set of numerical examples.
Práva: Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.
© Elsevier
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (RICE)
Články / Articles (NTIS)
Články / Articles (KKY)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
article_EJC_FeStSm.pdf3,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42619

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD