Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Horová, Jana | |
dc.contributor.author | Brabcová, Iva | |
dc.contributor.author | Krocová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-02-15T11:00:18Z | - |
dc.date.available | 2021-02-15T11:00:18Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | HOROVÁ, J., BRABCOVÁ, I., KROCOVÁ, J. Testing the knowledge of nurses regarding the prevention of falls. Journal of Nursing, Social Studies, Public Health and Rehabilitation, 2020, roč. 11, č. 3-4, s. 55-62. ISSN 1804-7181. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-7181 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/42689 | |
dc.description.abstract | Cíle: Nejčastější nežádoucí účinky v ústavním lékařství prostředí jsou pády pacientů. Vzdělávání zdravotnických pracovníků v této oblasti problémem je účinný preventivní zásah. Jedna z účinných metod vzdělávání je e-learning. Cíl: Cílem této práce je posouzení vlastností znalostí testy e-learningových kurzů zaměřených na prevenci pacientů pády a je určen pro zdravotní sestry, které pracují na blocích oddělení. Metody: K hodnocení vlastností byly použity statistické metody znalostních testů e-learningových kurzů pro zdravotnické pracovníky (Shapiro– Wilkův test, Cronbachův alfa koeficient). Výsledky: Cronbachův alfa koeficient pro konzistenci interní úlohy vstupního testu bylo 0,82 a 0,85 pro závěrečný test. Korelace koeficient mezi výsledky vstupního testu a závěrečného testu byl statisticky nevýznamné (p = 0,179), ale statisticky významné o celkovém počtu správných odpovědí ve vstupním testu a závěrečný test (p = 0,046). Hodnota koeficientu byla 0,467, což znamená a slabší přímá korelace. Pozitivní závislost mezi vchodem test a závěrečný test vykazuje dobrou platnost testu. Závěr: Zjistili jsme dostatečně silné výsledky ve spolehlivosti testu a potvrdila pozitivní závislost mezi vstupním testem a finále test. Podařilo se nám sestavit znalostní testy, jejichž vlastnosti jsou měřitelné a reprodukovatelné. | cs |
dc.format | 8 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences | en |
dc.relation.ispartofseries | Journal of Nursing, Social Studies, Public Health and Rehabilitation | en |
dc.rights | Plný text není přístupný. | cs |
dc.rights | © University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences | en |
dc.subject | Vzdělání | cs |
dc.subject | E-learningový kurz | cs |
dc.subject | Všeobecná sestra | cs |
dc.subject | Prevence pády | cs |
dc.subject | Reliabilita | cs |
dc.subject | Validita | cs |
dc.title | Testing the knowledge of nurses regarding the prevention of falls | en |
dc.title.alternative | Testování znalostí sester v oblasti prevence pádů | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | closedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | Objectives: The most frequent adverse events in the institutional medical environment are patient falls. The education of medical workers on this issue is an effective preventative intervention. One of the effective methods of education is e-learning. Goal: The goal of this paper is the assessment of the features of knowledge tests of e-learning courses, which are focused on the prevention of patient falls and designed for nurses who work at ward blocks. Methods: Statistical methods were used for the assessment of the features of knowledge tests of e-learning courses for medical workers (Shapiro– Wilk test, Cronbach alpha coefficient). Results: The Cronbach alpha coefficient for the internal task consistency of the entrance test was 0.82 and 0.85 for the final test. The correlation coefficient between the results of the entrance test and the final test was not statistically significant (p = 0.179), but it was statistically significant regarding the total numbers of correct answers in the entrance test and the final test (p = 0.046). The coefficient value was 0.467, which means a weaker direct correlation. The positive dependence between the entrance test and the final test shows good test validity. Conclusions: We found sufficiently strong results in test reliability and confirmed a positive dependence between the entrance test and the final test. We succeeded in compiling knowledge tests whose features are measurable and reproducible. | en |
dc.subject.translated | Education | en |
dc.subject.translated | E-learning course | en |
dc.subject.translated | General nurse | en |
dc.subject.translated | Prevention of falls | en |
dc.subject.translated | Reliability | en |
dc.subject.translated | Validity | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43931464 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KOS) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Testing the knowledge of nurses regarding.pdf | 245,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42689
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.