Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorHorová, Jana
dc.contributor.authorBrabcová, Iva
dc.contributor.authorKrocová, Jitka
dc.date.accessioned2021-02-15T11:00:18Z-
dc.date.available2021-02-15T11:00:18Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHOROVÁ, J., BRABCOVÁ, I., KROCOVÁ, J. Testing the knowledge of nurses regarding the prevention of falls. Journal of Nursing, Social Studies, Public Health and Rehabilitation, 2020, roč. 11, č. 3-4, s. 55-62. ISSN 1804-7181.cs
dc.identifier.issn1804-7181
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/42689
dc.description.abstractCíle: Nejčastější nežádoucí účinky v ústavním lékařství prostředí jsou pády pacientů. Vzdělávání zdravotnických pracovníků v této oblasti problémem je účinný preventivní zásah. Jedna z účinných metod vzdělávání je e-learning. Cíl: Cílem této práce je posouzení vlastností znalostí testy e-learningových kurzů zaměřených na prevenci pacientů pády a je určen pro zdravotní sestry, které pracují na blocích oddělení. Metody: K hodnocení vlastností byly použity statistické metody znalostních testů e-learningových kurzů pro zdravotnické pracovníky (Shapiro– Wilkův test, Cronbachův alfa koeficient). Výsledky: Cronbachův alfa koeficient pro konzistenci interní úlohy vstupního testu bylo 0,82 a 0,85 pro závěrečný test. Korelace koeficient mezi výsledky vstupního testu a závěrečného testu byl statisticky nevýznamné (p = 0,179), ale statisticky významné o celkovém počtu správných odpovědí ve vstupním testu a závěrečný test (p = 0,046). Hodnota koeficientu byla 0,467, což znamená a slabší přímá korelace. Pozitivní závislost mezi vchodem test a závěrečný test vykazuje dobrou platnost testu. Závěr: Zjistili jsme dostatečně silné výsledky ve spolehlivosti testu a potvrdila pozitivní závislost mezi vstupním testem a finále test. Podařilo se nám sestavit znalostní testy, jejichž vlastnosti jsou měřitelné a reprodukovatelné.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherUniversity of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciencesen
dc.relation.ispartofseriesJournal of Nursing, Social Studies, Public Health and Rehabilitationen
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciencesen
dc.subjectVzdělánícs
dc.subjectE-learningový kurzcs
dc.subjectVšeobecná sestracs
dc.subjectPrevence pádycs
dc.subjectReliabilitacs
dc.subjectValiditacs
dc.titleTesting the knowledge of nurses regarding the prevention of fallsen
dc.title.alternativeTestování znalostí sester v oblasti prevence pádůcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedObjectives: The most frequent adverse events in the institutional medical environment are patient falls. The education of medical workers on this issue is an effective preventative intervention. One of the effective methods of education is e-learning. Goal: The goal of this paper is the assessment of the features of knowledge tests of e-learning courses, which are focused on the prevention of patient falls and designed for nurses who work at ward blocks. Methods: Statistical methods were used for the assessment of the features of knowledge tests of e-learning courses for medical workers (Shapiro– Wilk test, Cronbach alpha coefficient). Results: The Cronbach alpha coefficient for the internal task consistency of the entrance test was 0.82 and 0.85 for the final test. The correlation coefficient between the results of the entrance test and the final test was not statistically significant (p = 0.179), but it was statistically significant regarding the total numbers of correct answers in the entrance test and the final test (p = 0.046). The coefficient value was 0.467, which means a weaker direct correlation. The positive dependence between the entrance test and the final test shows good test validity. Conclusions: We found sufficiently strong results in test reliability and confirmed a positive dependence between the entrance test and the final test. We succeeded in compiling knowledge tests whose features are measurable and reproducible.en
dc.subject.translatedEducationen
dc.subject.translatedE-learning courseen
dc.subject.translatedGeneral nurseen
dc.subject.translatedPrevention of fallsen
dc.subject.translatedReliabilityen
dc.subject.translatedValidityen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43931464
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KOS)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Testing the knowledge of nurses regarding.pdf245,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42689

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD