Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorStuchlý, Dominik
dc.contributor.editorHONZÍKOVÁ, Jarmila
dc.contributor.editorSIMBARTL, Petr
dc.date.accessioned2021-06-01T05:32:21Z
dc.date.available2021-06-01T05:32:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 21.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0858-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/43574
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectvirtuální realitacs
dc.subjecttechnologie ve vzdělávánícs
dc.subjectvyužití virtuální realitycs
dc.subjectvzdělávání na základních školáchcs
dc.subjectpočítačová grafikacs
dc.subject3D grafikacs
dc.subjectCinema 4Dcs
dc.subjecttrojrozměrné modelovánícs
dc.subjecttvorba virtuální realitycs
dc.subjectvelkomoravský kostelcs
dc.titleProduction of educative virtual tour for primary schoolsen
dc.title.alternativeTvorba vzdělávací virtuální prohlídky pro základní školycs
dc.typeconferenceObjecten
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis focuses on the use of virtual reality in education and the issue of creating an educational virtual tour. In recent years, the use of virtual reality technology has been increased in many areas of our society. With proper implementation, it can also offer great benefits in the educational process. For a correct understanding, virtual reality is defined at first, its history is outlined and the types of virtual reality and the principles of its function are described. Furthermore, the work focuses on the application of this technology in education and the resulting advantages and disadvantages. Part of the work is a brief description of 3D graphics and modeling, which will help the reader to understand better the practical part of this work. The practical part is aimed at the creation of a virtual educational tour, which will allow you to immerse yourself in the computer reconstruction of the long-defunct Great Moravian church. This section describes in detail the creation process from design, through modeling and texturing, to the rendering and publication itself.en
dc.subject.translatedvirtual realityen
dc.subject.translatedtechnologies in educationen
dc.subject.translateduse of virtual realityen
dc.subject.translatededucation in primary schoolsen
dc.subject.translatedcomputer graphicsen
dc.subject.translated3D graphicsen
dc.subject.translatedCinema 4Den
dc.subject.translatedthree-dimensional modelingen
dc.subject.translatedcreation of virtual realityen
dc.subject.translatedGreat Moravian Churchen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2021
Olympiáda techniky Plzeň 2021

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
tiraz atd.pdf757,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ot2021-abstracts-22.pdfPlný text289,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43574

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.