Název: Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model
Další názvy: Simulace kolize chodce s tramvají a validovaný materiálový model čelního skla
Autoři: Špirk, Stanislav
Vychytil, Jan
Špička, Jan
Citace zdrojového dokumentu: ŠPIRK, S., VYCHYTIL, J., ŠPIČKA, J. Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model. In: Experimental Stress Analysis - 58th International Scientific Conference, EAN 2020,Conference Proceedings2020. Ostrava: VŠB - Technická univerzita v Ostravě, 2020. s. 519-528. ISBN 978-80-248-4451-0.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: VŠB - Technická univerzita v Ostravě
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: 2-s2.0-85099791692
http://hdl.handle.net/11025/43670
ISBN: 978-80-248-4451-0
Klíčová slova: tramvaj;crash;čelní sklo
Klíčová slova v dalším jazyce: Tram;Pedestrian;Crash;Windshield model
Abstrakt: Konstrukce přední části tramvaje musí v blízké budoucnosti splňovat nové požadavky na výkon pasivní bezpečnosti chodců. Numerické simulace (z oblasti pasivní bezpečnosti) jsou podporovány experimenty. Zajímavou částí je numerický model čelního skla tramvaje, který je experimentálně ověřen a kompletně popsán (i tabulkou s materiálovými parametry). Na konci článku jsou diskutovány některé hlavní výsledky simulací.
Abstrakt v dalším jazyce: The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfil the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrian. The brief description of collision scenario and used human-body model “VIRTHUMAN” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield which is experimentally validated and completely described (even by table with material parameters). Some major simulations results are discussed at the end of paper.
Práva: Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.
© VŠB - Technická univerzita v Ostravě
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers
Konferenční příspěvky / Conference Papers (RTI)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
EAN2020 Špirk_Simulation of tram.pdf3,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43670

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD