Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSteker František, Doc. akademický malíř
dc.contributor.authorRendlová, Kristýna
dc.contributor.refereeJiřičková Ditta, Doc. akademický malíř
dc.date.accepted2021-6-15
dc.date.accessioned2021-06-25T12:35:51Z-
dc.date.available2020-10-31
dc.date.available2021-06-25T12:35:51Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-4-30
dc.identifier86402
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/44548
dc.description.abstractJako téma své kvalifikační práce jsem si zvolila grafickou úpravu knihy a její výtvarný koncept. Doposud jsem neměla možnost vytvořit kompletní výtvarný koncept knihy, proto bylo toto zadání pro mne skvělá příležitost. Mým cílem bylo vytvořit ilustrovanou knihu o pokojových rostlinách pěstovaných mimo květináč, s návody jak dotvářet životní prostředí jinými způsoby. Objasnit jaké pokojovky se k takovému způsobu pěstování hodí, jak si takovou instalaci vytvořit a jak se o ni starat. Tato kniha svým konceptem a zpracováním ilustrací boří zajetý stereotyp knih o rostlinách, které jsou ilustrované z velké části fotografiemi a nebo studijní kresbou. Volnost tušových ilustrací publikaci vkládá větší živost, než by byla kdy schopná fotografie. Vzhledem ke kapitole o japonském pěstování kokedam v zemitém balu se mi vybavila japonská kaligrafie a to především styl Soušo. V tomto stylu japonské kaligrafie dostává forma přednost před čitelností. A jelikož mezi nejčastější motivy na japonských svitkových obrazech patří zvířata a právě rostliny, přišel mi tento způsob vyjádření tím pravým. K černým ilustacím jsem volila přírodní odstín papíru kvůli jemnému kontrastu a příjemné hloubce mezi ilustracemi a papírem. Také jsem použila pauzovací papír pro celostránkové ilustrace k dosažení efektu hloubky a světla. Do knihy jsem vnesla zelenou barvu pro živost pomocí názvu typografie a motivu titulní strany. K výstupu mimo zhotovenou knihu dále patří prostorová instalace spolu s živými rostlinami pěstovanými mimo květináč kterým se věnuji v knize.cs
dc.format25 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectknihacs
dc.subjectrostlinycs
dc.subjectilustracecs
dc.subjectvizuální komunikacecs
dc.titleVýtvarný koncept a grafická úprava knihy – My shapescs
dc.title.alternativeArt Concept and graphic adjustment of the book - MY SHAPESen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBcA.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta designu a umění Ladislava Sutnaracs
dc.thesis.degree-programVýtvarná uměnícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedAs the topic of my qualification work, I chose the graphic design of a book and its artistic concept. So far, I have not had the opportunty to create a complete artistic concept for a book, so this assignment was a great oportunity. My goal was to create an illustrated book about houseplants grown outside the pot, including instructions on how to complete suitable enviroment for the plants in other ways. Clarify which plants are suitable for such a method of cultivation, how to create such an installation and how to take care of it. With its concept and processing of illustrations, this book breaks the captivated stereotype of books about plants, which are largely illustrated by photographs or study drawings. The freedom of ink illustrations makes the publication more alive than photography would ever be able to do. Due to chapter on the Japanese cultivation of Kokedama, I thought about calligraphy, especially style of Sosho. In this style of Japanese calligraphy, form takes precedence over readability. Since animals and plants are among most common motives in Japanese scroll painitings, this way of expressing came as a right way. Due to the black illustrations, I chose natural shade of paper because of the subtle contrast and pleasant depth between the illustrations and the paper. I also used tracing paper for full-page illustrations to achieve effect of depth and light. I brought green color to the book for liveliness using the motive of a title page. Output outsiide the completed book also includes spatial installation together with live plants grown outside the flowerpot, which I deal with in the book.en
dc.subject.translatedbooken
dc.subject.translatedplanten
dc.subject.translatedillustrationen
dc.subject.translatedvisual comunicationen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
rendlova_kristyna_pruvodni_zprava_BP_2021.pdfPlný text práce10,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
rendlova.pdfPosudek vedoucího práce96,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
rendlova.docPosudek oponenta práce55 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Rendlova.pdfPrůběh obhajoby práce328,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44548

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.