Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ogoun Aleš, Doc. akademický malíř | |
dc.contributor.author | Černý, Jakub | |
dc.contributor.referee | Vančát Jaroslav, Doc. PhDr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2021-6-15 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-25T12:35:58Z | - |
dc.date.available | 2020-10-31 | |
dc.date.available | 2021-06-25T12:35:58Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-4-30 | |
dc.identifier | 86546 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/44578 | |
dc.description.abstract | Má výtvarná práce příliš neodkazuje na světové události, spíš v ní figuruje náhoda a hodně se točí kolem mé osoby. Ve své Bakalářské práci se snažím o návrat do doby, kdy jsem svět vnímal černobíle. Kdy jsem byl dítě posedlé starými příběhy a nezajímaly mě zákony a politika. Dnes kdykoli otevřu noviny tak pociťuji nevolnost. Rozhodl jsem se pro téma Světlo v obraze. Pro ztvárnění jsem si vybral trojici motivů, které mi připadaly, že jsou plné naděje a obnovy. Pozměnil jsem vidění světa, aby bylo na první pohled patrné, kdo je zlý a kdo je hodný. Za pomoci barvy jsem se pokusil objasnit čeho je třeba se bát. Motivy obrazů jsou Křižování Krista, Zabití Imyho a Herakles s Nemejským lvem. Snažil jsem se spojit vše co jsem se naučil. Mytologii a práci s barvou. Důvod pro volbu této trojice motivů byl jakýsi obdiv, který k nim cítím. Tito tři hrdinové totiž nějak trpěly, aby se jiným žilo lépe. V době, ve které právě žijeme mi toto připadá jako to úplně nejlepší. Pro realizaci Světla v obraze jsem si zvolil trojici předmětů a použil je jako zdroje světla které osvětlují daný námět. Jsou to zbraně, které tím že něco zničí někomu jinému pomohou. Kříž zabije Krista, ale skrz křest spasí miliony nevinných. Ódinovo kopí probodne Imyho ale díky tomu je z jeho těla stvořen Midgard. A Heraklův kyj ubije lva, ale ochrání jeho budoucí oběti. Součástí práce je ještě čtvrtý obraz jako jakési entrée k bakalářce zachycující kombinaci trojice příběhů vně mého mozku. Pomocí symbolických barev jako je červená značící sebeobětování anebo žlutá znázorňující něco ošklivého, ukazuji, co je dobré a zlé. Pokud jde o techniku malby, jedná se o olej na plátně a musím říct, že to dopadlo možná lépe, než jsem čekal. | cs |
dc.format | 35 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=86546 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | malba | cs |
dc.subject | olej na plátně | cs |
dc.title | Světlo v obraze jako obsah, nebo forma v souboru maleb | cs |
dc.title.alternative | The light as the content or the form in the painting | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | BcA. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara | cs |
dc.thesis.degree-program | Výtvarná umění | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | My artwork does not refer too much to the world events, but rather to the coincidence. It also revolves around me a lot. In my bachelor thesis, I am trying to go back to the time when the world was black and white for me. When I was a child obsessed with old stories and I was not interested in laws and politics. Today, whenever I open newspaper, I feel sick. I decided for the theme Light in the Picture. For my portrayal I have chosen a trio of motifs that seemed to me to be full of hope and renewal. I have altered the vision of the world to show who was evil and who was good. With the help of colours, I tried to explain what we should be afraid of. The motifs of the paintings are The Crucifixion of Christ, Killing of Imy and Heracles with the Nemean lion. I have tried to combine everything what I have learned- mythology and the work with colours. The reason for choosing this trio of motives was the admiration that I feel for them. These three heroes suffered to make others' lives better. At the time we are living in right now, this seems to me like the very best idea. For the realization of The Light in the Image, I have chosen three objects and used them as the source of the light that illuminates the theme. There are weapons that, by destroying something, can help someone else. The cross kills Christ, but through baptism it saves millions of innocents. Odin's spear pierces Imy, but thanks to that, Midgard is created from his body. And Heracles' maul kills the lion, but that will protect its future victims. Using symbolic colors such as red to indicate self-sacrifice or yellow to represent something ugly, I show, what is good and bad. In the end I desided to use as entrée to final a fourth canvas, Go away which present my mytologi inside my brain. I used oil on canvas as a painting technique and I can say that the result is maybe better than I have expected. | en |
dc.subject.translated | painting | en |
dc.subject.translated | oil on canvas | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
obhajoba-BP-JAKUB_CERNY.pdf | Plný text práce | 4,01 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
cerny.doc | Posudek oponenta práce | 53 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
cerny_0.doc | Posudek vedoucího práce | 58,5 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Cerny.pdf | Průběh obhajoby práce | 408,44 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
prilohy_kvalifikacni_prace_Jakub_Cerny.pdf | VŠKP - příloha | 464,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44578
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.