Název: Využití dramatické výchovy na 1. stupni Montessori ZŠ
Další názvy: Utilization of Drama Education at Montessori Primary School
Autoři: Čakarmišová, Hana
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45215
Klíčová slova: dramatická výchova;montessori pedagogika;metody dramatické výchovy;využití metod dramatické výchovy;přínos dramatické výchovy
Klíčová slova v dalším jazyce: drama education;montessori education;methods of drama education;use of methods in drama education;benefits of methods of drama in educational process
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaobírá dramatickou výchovou na 1. stupni základních škol s montessori pedagogikou. V teoretické části přibližuje život Marie Montessori, její význam pro pedagogiku a hlavní principy montessori vzdělávání. Dále definuje pojem dramatická výchova, uvádí rozdělení metod, specifikuje její principy, formy, techniky, hodnoty a cíle, vymezuje obsah a zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V další části práce jsou uvedeny požadavky na osobnost učitele dramatické výchovy, na volby námětů a předloh a jsou zde představeny i možné překážky, s nimiž pedagogové základních škol bojují. Praktická část práce prezentuje výzkumné šetření mezi prvostupňovými pedagogy v montessori školách. Mapuje, do jaké míry mají současní čeští montessori pedagogové představu o oboru dramatická výchova, jakou mají zkušenost s jejími metodami, a jak moc a které tyto prvky aktivně zapojují do výuky, zda školy zařazují DV do svých školních vzdělávacích programů a kde se učitelé s dramatickou výchovou a jejími metodami setkali.
Abstrakt v dalším jazyce: This master's thesis is focused on drama education in Czech elementary schools which apply Montessori education in their curricula. In the theoretical part of the thesis, the primary focus is on doctor Maria Montessori and her life and contribution to the educational system. Also introduced are the main principles of Montessori oriented education. Furthermore, the theoretical part of this thesis describes what drama education is, the main methods of its teaching, its principles and goals, as well as its place in the Czech elementary education system. The remaining sections of this part are devoted to drama teachers, including their personality traits, topic choices, and the challenges they face in their profession. The practical part of this thesis presents research done among Montessori teachers at the elementary level of the Czech educational system. It maps out the level of Czech elementary teachers' engagement with drama education, and their views and experience. This research also shows to what extent these educators implement drama in their plans and preparations, the methods they use, and whether or not it is an important part of their curricula.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA PRACE_Cakarmisova (1).pdfPlný text práce3,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cakarmisova VP.pdfPosudek vedoucího práce202,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cakarmisova OP.pdfPosudek oponenta práce61,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cakarmisova O.pdfPrůběh obhajoby práce8,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45215

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.