Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorOpatová, Kateřina
dc.contributor.authorJirková, Hana
dc.contributor.authorPeković, Michal
dc.contributor.authorStehlík, Adam
dc.contributor.editorKučerová, Ludmila
dc.contributor.editorJirková, Hana
dc.contributor.editorJeniček, Štěpán
dc.date.accessioned2021-12-16T07:27:03Z
dc.date.available2021-12-16T07:27:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSborník PING 2018 a PONG 2018 Junior - Moderní trendy tepelného a termomechanické zpracování kovů, s. 21.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0817-7
dc.identifier.urihttp://www.zcu.cz/export/sites/zcu/pracoviste/vyd/online/FST_Sbornik_PING_2018.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46368
dc.description.abstractBěhem vývoje nových ocelí pro automotive průmysl je kladen důraz především na vysoké hodnoty jejich pevnosti. Díky tomu je možné uspořit náklady na materiál a tedy i snížit provozní náklady. Za tímto účelem byly firmou SSAB navrženy dvě nové vysokopevné (AHS) oceli Docol PHS 1800 a Docol PHS 2000. Obě oceli jsou legované borem a jsou určené pro zpracování technologií press-hardening. I přes malé množství legujících prvků dosahují tyto oceli po tváření extrémně vysokých pevností a ve vozidlech slouží jako konstrukční prvky v prostoru pro cestující. Pro návrh ideálního průběhu tepelného zpracování bylo použito materiálově-technologické modelování a termomechanický simulátor. Touto cestou bylo možné měnit a sledovat velké množství procesních parametrů a následně zjišťovat vývoj mechanických vlastností, přičemž došlo k úspoře materiálu i nákladů, díky použití malého množství materiálu a odzkoušení režimů mimo reálný proces.cs
dc.description.sponsorshipPING 2018 Junior je pořádána s podporou prostředků na specifický vysokoškolsky výzkum projektu SVK2-2018020cs
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.ispartofseriesSborník PING a PING Juniorcs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectpress-hardeningcs
dc.subjectDocolcs
dc.subjectPHScs
dc.subjectvysokopevná ocelcs
dc.subjectoceli s bóremcs
dc.titleVliv parametrů technologie press-hardeningu na vlastnosti AHS ocelí pro automotivecs
dc.title.alternativeInfluence of Press-Hardening Parameters on AHS Steels Properties for Automotiveen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedDuring the development of new steels for the automotive industry, a great emphasis is placed on the high values of their mechanical properties. This makes it possible to save material costs and thus reduce operating costs. For this purpose, two new high-strength (AHS) Steel Docols PHS 1800 and Docol PHS 2000 were designed by SSAB. Both steels are alloyed with boron and are intended for processing by the press-hardening process. Despite the small amount of their alloying elements, they reach extremely high strength values after forming and thanks to that they serve as safety elements in the passenger compartment. The design of the ideal treatment was determined using material-technological modeling and thermomechanical simulator. This way, it was possible to change and monitor a large number of process parameters, and then to determine the development of mechanical properties while saving material amount and costs by using a small amount of material and testing modes outside the real process.en
dc.subject.translatedpress-hardeningen
dc.subject.translatedDocolen
dc.subject.translatedPHSen
dc.subject.translatedhigh-strength steelen
dc.subject.translatedboron steelsen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Proceedings PING 2018: modern trends in material engineering
Proceedings PING 2018: modern trends in material engineering

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
FST_Sbornik_PING_2018-21.pdfPlný text255,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46368

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.