Název: Postoje Čechů k lázeňství během pandemie onemocnění COVID-19
Další názvy: Attitudes of Czechs Towards Spa during the COVID-19 Pandemic
Autoři: Janeček, Petr
Jakubíková, Dagmar
Citace zdrojového dokumentu: JANEČEK, P. JAKUBÍKOVÁ, D. Postoje Čechů k lázeňství během pandemie onemocnění COVID-19. Acta Academica Karviniensia, 2021, roč. 21, č. 2, s. 25-35. ISSN: 1212-415X
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Slezská univerzita
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/46612
ISSN: 1212-415X
Klíčová slova: postoje zákazníků;pandemie COVID-19;lázně;vnímání lázní
Klíčová slova v dalším jazyce: customer attitudes;pandemic COVID-19;spa;spa perception
Abstrakt: Lázeňství je pro Česko historicky významné odvětví. Je úzce provázané na zdravotní systém, ale také na turismus. Je jedno ve kterém odvětví je lázeňství ukotveno, ale je potřeba ho vnímat jako důležitou součást regionu. Během pandemie došlo k velkým změnám v lázeňství. Mnoho lázeňských společností bylo významně zasaženo pandemií a měly ekonomické problémy. Změnily se také postoje zákazníků vůči lázním. Článek se zabývá postoji Čechů na lázeňství ve spojení s pandemií COVID-19. Prezentované výstupy vychází ze socio-ekonomického průzkumu realizovaného na 1012 českých respondentech ve věku 18+. Cíl výzkumu je popis postojů na lázeňství; jejich ochotu navštívit je; a znát dopad pandemie na jejich ochotu v lázních pobývat. Češi vnímají lázně jako místo pro ozdravení z nemocí a místo pro staré. 16 % respondentů vnímají lázně jako ideální variantu pro léčbu po prodělané nemoci COVID-19. Lázeňství je vnímáno jako luxusní produkt. Lázeňství musí pracovat své image a produktech pro všechny - zdravé i nemocné.
Abstrakt v dalším jazyce: The spa industry is historically a very important part of the Czech economy. It is very deeply connected to a healthy system, but also to the tourism industry. No matter where the spa is included, it needs to be seen as a very important part of the region. There are many changes in the spa industry during the COVID-19 pandemic. Most of the spas were very deeply influenced by economic problems connected to the pandemic. Customers' opinions and attitudes were also changed. Paper deals with the opinion of Czechs on spa in connection to pandemic COVID-19. Presented results come from socio-economic research conducted on 1012 Czech respondents aged 18+. The goals of the research are to gain the opinions of Czechs on spas; their willingness to visit them; and to gain the impact of pandemic COVID-19 on their willingness to stay in the spa. Czechs see spas like places for recovering from diseases and places for old people. 16 % of respondents see spas as an ideal method for recovering from COVID-19 diseas. Spa looks like quite expensive product. Spa industry need to work on its image as a product for all – for the sick and the healthy people.
Práva: © Slezská univerzita v Opavě
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMO)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
karvina.pdf520,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46612

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD