Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorHorová, Jana
dc.contributor.authorBrabcová, Iva
dc.contributor.authorBejvančická, Petra
dc.date.accessioned2022-01-31T11:00:27Z-
dc.date.available2022-01-31T11:00:27Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHOROVÁ, J. BRABCOVÁ, I. BEJVANČICKÁ, P. E-Learning as an Effective Method in the Prevention of Patient Falls. Zdravstveno Varstvo, 2021, roč. 60, č. 4, s. 253-259. ISSN: 0351-0026cs
dc.identifier.issn0351-0026
dc.identifier.uri2-s2.0-85118299901
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46666
dc.description.abstractCíl: Pády pacientů zhoršují jejich funkční stav a kvalitu života a zvyšují jejich životní úroveň. náklady na léčbu. E-learning je považován za účinný způsob, jak získat znalosti a kompetence pro kvalitní a bezpečnost v ošetřovatelské praxi. Cílem studie je zhodnotit účinnost e-learningového kurzu pro. sestry v oblasti prevence pádů u hospitalizovaných pacientů. Metodika: V rámci studie byla zkoumána možnost, jak zjistit, zda je možné, aby se pacienti s úrazem v nemocnici setkali s úrazem: Design výzkumu byl smíšený. V první fázi studie byla provedena pětiletá retrospektivní analýza. 2 280 pádů u hospitalizovaných pacientů. Na základě analýzy rizikových faktorů pádů pacientů a skupinových rozhovorů. s vedoucími klinik byl navržen e-learningový kurz, který absolvovalo 250 zdravotních sester z pěti chirurgických a interních oddělení. Účinnost kurzu byla vyhodnocena na základě výskytu pádů pacientů a jejich počtu. následků pádů před a po e-learningu. Výsledky: Na chirurgických odděleních došlo po absolvování kurzu ke statisticky významnému snížení indexů pádů pacientů. zavedení e-learningového kurzu (ze 4,4 na 2,6 pádu na 1 000 pacientů; p=0,022). Naopak u interních odděleních se tento index ve sledovaném období zvýšil (z 19,0 na 26,9 pádu na 1 000 pacientů; p=0.001). Na všech odděleních došlo ke snížení výskytu zranění pacientů způsobených pády po zavedení e-learningového kurzu; na interním oddělení byl tento pokles statisticky významný (z 1,5 % na 2,5 %); na interním oddělení byl tento pokles statisticky významný (z 54,5 % na 33,3 %; p=0,014). Závěr: Studie potvrdila, že e-learningové formy vzdělávání zdravotnických pracovníků mají pozitivní vliv na prevenci pádů pacientůcs
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherSciendoen
dc.relation.ispartofZdravstveno Varstvo
dc.rights© 2021 National Institute of Public Health,en
dc.subjectpádycs
dc.subjectpacientics
dc.subjectvšeobecné sestrycs
dc.subjecte-learningcs
dc.subjectefektivitacs
dc.subjectprevencecs
dc.titleE-Learning as an Effective Method in the Prevention of Patient Fallsen
dc.title.alternativeE-learning jako účinná metoda v prevenci pádů pacientůcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedObjectives: Patient falls deteriorate patients’ functional condition and quality of life, and increase their treatment costs. E-learning is considered an effective way to gain knowledge and competencies for quality and safety in nursing practice. The aim of the study is to evaluate the effectiveness of an e-learning course for nurses in preventing in-patient falls. Methods: The research design was mixed. In the first phase of the study, a five-year retrospective analysis of 2,280 in-patient falls was performed. Based on the analysis of risk factors for patient falls and group interviews with clinic managers an e-learning course was designed and completed by 250 nurses from five surgical and internal departments. The course’s effectiveness was evaluated based on the incidence of patient falls and the consequences of the falls before and after e-learning. Results: At surgical departments, there was a statistically significant decrease in patient fall indices after the implementation of the e-learning course (from 4.4 to 2.6 falls per 1,000 patients; p=0.022). On the contrary, in internal departments, this index increased in the monitored period (from 19.0 to 26.9 falls per 1,000 patients; p=0.001). In all departments, there was a decrease in the incidence of patient injuries caused by falls after the implementation of the e-learning course; in internal medicine, this decrease was statistically significant (from 54.5% to 33.3%; p=0.014). Conclusions: The study confirmed that e-learning forms of education for healthcare professionals have a positive effect in preventing patient falls.en
dc.subject.translatedfallsen
dc.subject.translatedpatientsen
dc.subject.translatednursesen
dc.subject.translatede-learningen
dc.subject.translatedeffectivenessen
dc.subject.translatedpreventionen
dc.identifier.doi10.2478/sjph-2021-0034
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number729559200007
dc.identifier.obd43933762
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KOS)
OBD



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46666

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD