Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorFrank, Zdeněk
dc.contributor.authorLaksar, Jan
dc.date.accessioned2022-01-31T11:00:28Z-
dc.date.available2022-01-31T11:00:28Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationFRANK, Z. LAKSAR, J. Detection of interturn short-circuits of e-bike BLDC motor. In IECON Proceedings – 47th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society. Piscaway: IEEE, 2021. s. 1-6. ISBN: 978-1-66543-554-3cs
dc.identifier.isbn978-1-66543-554-3
dc.identifier.uri2-s2.0-85119507583
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46673
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherIEEEen
dc.relation.ispartofseriesIECON Proceedings – 47th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Societyen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© IEEEen
dc.titleDetection of interturn short-circuits of e-bike BLDC motoren
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeConferenceObjecten
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe interturn short-circuit is one of the most often failures of electric motors which can lead to serious consequences with the irreversible damage of the whole drive. The detection of these short-circuits is a challenging task depending also on the parameters of the winding of the analyzed machine. The equivalent circuit parameters are minimally affected if the winding consists of a high number of parallel wires, and only a single turn of one parallel wire is short-circuited. The measurement of additional Joule losses are then expected to be the most proper approach; the special rotor and testing stand for this purpose is designed in this paper to ensure easy manipulation with the measured stators.en
dc.subject.translatedequivalent circuit parametersen
dc.subject.translatede-bikeen
dc.subject.translatedinterturn short-circuiten
dc.subject.translatedJoule lossesen
dc.subject.translatedpermanent magnetsen
dc.subject.translatedwindingen
dc.identifier.doi10.1109/IECON48115.2021.9589858
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43933916
dc.project.IDEF18_069/0009855/Elektrotechnické technologie s vysokým podílem vestavěné inteligencecs
dc.project.IDSGS-2021-021/Výzkum a vývoj perspektivních technologií v elektrických pohonech a strojích IVcs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (RICE)
Konferenční příspěvky / Conference Papers (KEV)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Frank_TF-016144.pdf1,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46673

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD