Název: Predictive control of PMSM using improved model of the drive
Autoři: Suchý, Ondřej
Janouš, Štěpán
Talla, Jakub
Peroutka, Zdeněk
Citace zdrojového dokumentu: SUCHÝ, O. JANOUŠ, Š. TALLA, J. PEROUTKA, Z. Predictive control of PMSM using improved model of the drive. In IECON Proceedings – 47th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society. Piscaway: IEEE, 2021. s. 1-5. ISBN: 978-1-66543-554-3
Datum vydání: 2021
Nakladatel: IEEE
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
ConferenceObject
URI: 2-s2.0-85119511294
http://hdl.handle.net/11025/46677
ISBN: 978-1-66543-554-3
Klíčová slova v dalším jazyce: non-sinusoidal back-EMF;predictive control;FCS-MPC;minimization torque ripple;PMSM;mathematical model
Abstrakt v dalším jazyce: The most common control algorithms for PMSM are based on simplified interpretation of the mathematical model, assuming strictly harmonic signals and linear distribution of the magnetic flux of permanent magnets in the air gap. Nevertheless neglected phenomenons in the mathematical mode leads to deterioration of the torque and overall it may lower the efficiency of the machine. Therefore in order to improve efficiency and torque quality, the aforementioned effects needs to be taken into account, when designing mathematical model, where, stator inductance and magnetic flux of permanent magnets are considered a function of the rotor position. the optimal reference current is no longer projected into d, q coordinated system as a static dc value, which significantly increase the demands on the tuning of cascade structure of PI controllers. An alternative is to use predictive control. In this paper we seek for simple and yet robust control with comparable results as a standard solution based on d, q coordinated system and linear controllers. For this purpose we use simple version of predictive control working with limited control action set (FCS-MPC) with precise model defined in rotating d, q reference frame The resulting algorithm provides high quality torque control performance while taking into account Joule losses in the motor.
Práva: Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.
© IEEE
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (RICE)
Konferenční příspěvky / Conference Papers (KEV)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Suchy_2021203122.pdf697,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46677

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD