Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorMergl, Michal
dc.contributor.authorVágnerová, Petra
dc.date.accessioned2022-01-31T11:00:30Z-
dc.date.available2022-01-31T11:00:30Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMERGL, M. VÁGNEROVÁ, P. Příběhy ze školních kabinetů: Sádrové modely zkamenělin I.. Arnica, 2021, roč. 11, č. 1-2, s. 20-46. ISSN: 1804-8366cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46689
dc.description.abstractTři školní kolekce modelů fosilií jsou kriticky zhodnoceny z hlediska věcné správnosti a zastoupení stejných či podobných organismů v učebnicích pro základní a střední školy, které vyšly na území dnešní České republiky ve 20. a 21. století. I když je kvalita odlitků nevalná, přesto jimi lze uspokojivě demonstrovat charakteristické fosilie geologických ér a period. U odlitků je komentována morfologie, ekologie a případně i další informace o reálných fosiliích, podle kterých byly modely zhotoveny.cs
dc.format27 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherFakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plznics
dc.relation.ispartofseriesArnicacs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectdidaktika geologiecs
dc.subjectpaleontologiecs
dc.subjecthistorická geologiecs
dc.subjectfosiliecs
dc.subjectmodelycs
dc.subjecttrilobitcs
dc.subjectamonitcs
dc.subjectlilijicecs
dc.titlePříběhy ze školních kabinetů: Sádrové modely zkamenělin I.cs
dc.title.alternativeStories of school rooms: Plaster casts of fossils, I.en
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThree sets of plaster models of fossils which were observed in school rooms are illustrated and critically evaluated. Names and taxonomic assessment of fossils are controlled and corrected, stratigraphical age and locality are completed. Casts have mediocre quality. Some of them accurately illustrates particular morphology of animal or plant, but many casts have poor quality, illustrating showing only general shape but lacking fine details. Morphology, ecology, stratigraphy and taxonomy of assumed original models are presented with special comments to particular invertebrate/plant groups, history or importantce to scientific research or other items important for a teacher. A critical survey of illustrated and mentioned fossils presented in model sets in Czech text-books since the beginning of 20th century to present is given. Suggestions for use of plaster casts in for teaching and education in school are summarized in final paragraph.en
dc.subject.translatedGeology teachingen
dc.subject.translatedpalaeontologyen
dc.subject.translatedhistorical geologyen
dc.subject.translatedfossilsen
dc.subject.translatedcastsen
dc.subject.translatedtrilobiteen
dc.subject.translatedammoniteen
dc.subject.translatedcrinoiden
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43934477
Vyskytuje se v kolekcích:OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Arnica_2021_1-2_3-Mergl-Vagnerova-web.pdf3,71 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46689

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD