Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorMrázek, Martin
dc.contributor.authorSedláček, František
dc.contributor.authorSkovajsa, Michal
dc.date.accessioned2022-02-21T11:00:19Z-
dc.date.available2022-02-21T11:00:19Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMRÁZEK, M. SEDLÁČEK, F. SKOVAJSA, M. Design of Composite Disc Spring for Automotive Suspension with using Numerical Simulation. Manufacturing Technology, 2020, roč. 21, č. 6, s. neuvedeno. ISSN: 1213-2489cs
dc.identifier.issn1213-2489
dc.identifier.uri2-s2.0-85123889691
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46974
dc.description.abstractTento článek zkoumá nahrazení konvenční ocelové vinuté pružiny kompozitní talířovou pružinou s cílem minimalizovat její hmotnost. Pro zjištění chování kompozitní talířové pružiny byla použita simulace v CAD systému Siemens NX 12. Regresní funkce byly stanoveny na základě numerické simulace. Na základě regresních funkcí bylo pomocí softwaru naprogramovaného v Matlabu nalezeno řešení s minimální hmotností. Prototypové disky byly vyrobeny z prepregu z uhlíkových vláken. Charakteristika pružin byla testována a porovnána s navrženými hodnotami. Experimentální výsledky ukazují, že použití tohoto řešení v tomto případě snižuje hmotnost asi o 30 %.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherJan-Evangelista-Purkyne-Universityen
dc.relation.ispartofseriesManufacturing Technologyen
dc.rights© Manufacturing Technologyen
dc.subjectuhlíkové vláknocs
dc.subjecttalířová pružinacs
dc.subjectoptimalizacecs
dc.titleDesign of Composite Disc Spring for Automotive Suspension with using Numerical Simulationen
dc.title.alternativeNávrh kompozitní talířové pružiny pro odpružení podvozku s použitím numerických simulacícs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis paper investigates the replacement of a conventional steel coil spring with a composite disc spring with the aim of minimizing its weight. Simulation in the CAD system Siemens NX 12 was used to determine the composite disc spring’s behavior. The regression functions were stated based on the numerical simulation. Based on the regression functions the solution with the minimum weight was found using software programmed in Matlab. The prototype discs were manufactured from carbon fibre prepreg. Their load-deflection characteristics were tested and compared with the designed values. The experimental results show that using this solution reduces the weight by about 30% in this case.en
dc.subject.translatedcarbon fibre, composite material, disc spring, optimizationen
dc.identifier.doi10.21062/mft.2021.100
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43934384
dc.project.IDSGS-2019-030/Výzkum a vývoj pokročilých komponent pro vůz Formula Studentcs
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KKS)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
mft_2021_100.pdf1,62 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46974

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD