Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPardo Ramos, Claudia
dc.contributor.authorTorres-Toukoumidis, Angel
dc.contributor.authorCaldeiro Pedreira, Mari Carmen
dc.contributor.authorHavránková, Tereza
dc.date.accessioned2022-04-04T10:00:11Z-
dc.date.available2022-04-04T10:00:11Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationPARDO RAMOS, C. TORRES-TOUKOUMIDIS, A. CALDEIRO PEDREIRA, MC. HAVRÁNKOVÁ, T. The Perception of Cyberbullying by Adolescents in Rural and Urban Spain. In Communication and Smart Technologies. Singapore: Springer, 2022. s. 573-582. ISBN: 978-981-16-5791-7 , ISSN: 2190-3018cs
dc.identifier.isbn978-981-16-5791-7
dc.identifier.issn2190-3018
dc.identifier.uri2-s2.0-85116913958
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47313
dc.description.abstractPřípady šikany jsou stále závažnější v souvislosti s používáním informačních a komunikačních technologií, zejména s ponořením do sociálních sítí, což vytváří situaci kyberšikany. Cílem naší studie je analyzovat vztah mezi kyberobětmi a kyberagresory s ohledem na používání informačních a komunikačních technologií (ICT) a v neposlední řadě zjistit rozdělení případů kyberšikany podle pohlaví, typu centra a akademické úrovně. Výsledky, které jsme získali, ukazují významný vztah mezi kyberobětmi a nedostatečným rodičovským dohledem. Muži jsou častými agresory v rámci sexuální kyberšikany, zatímco ženy jsou stejně agresory ve smyslu uzurpace identity, ignorování nebo marginalizace partnera zejména v městských centrech bez vazby na akademickou úroveň. Stručně řečeno, preventivní politiky musí být začleněny do výuky za účasti studentů a učitelů, aby se tento typ chování ve školách zmírnil.cs
dc.format10 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherSpringeren
dc.relation.ispartofseriesCommunication and Smart Technologiesen
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© the Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd.en
dc.subjectkyberšikanacs
dc.subjectteenageřics
dc.subjectinternetcs
dc.subjectvnímánícs
dc.subjectvenkovské školycs
dc.titleThe Perception of Cyberbullying by Adolescents in Rural and Urban Spainen
dc.title.alternativeVnímání kyberšikany dospívajícími na španělském venkově a ve městechcs
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeConferenceObjecten
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedCases of bullying have become more serious from the use of information and communication technologies, especially with an immersion in social networks—creating the situation of cyberbullying. The objectives of our study are to analyze the relationship between cyber-victims and cyber-aggressors with respect to the use of Information and communication technology (ICT) and, finally, to identify the distribution by sex, type of center, and academic level of cases of cyber-bullying. The results we obtained show a significant relationship between cybervictims and the lack of parental supervision. Men are frequent aggressors within sexual cyberbullying, while women are equally aggressors in terms of identity usurpation, ignoring or marginalizing a partner especially in urban centers with no connection to academic level. In short, prevention policies must be incorporated into the classroom with the participation of students and teachers in order to mitigate this type of behavior in schools.en
dc.subject.translatedcyberbullyingen
dc.subject.translatedteenagersen
dc.subject.translatedinterneten
dc.subject.translatedperceptionen
dc.subject.translatedrural schoolsen
dc.identifier.doi10.1007/978-981-16-5792-4_56
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43935465
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (OAJ)
OBD



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47313

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD