Title: On-line aplikace pro podporu interakce mezi žáky a učiteli při \nl{}distančním vzdělávání na ZŠ
Other Titles: On-line tools supporting interaction between students and teachers during distant learning at elementary schools
Authors: Holub, Ondřej
Advisor: Benediktová Lenka, Mgr. Ph.D.
Referee: Vrbík Václav, Doc. Ing. CSc.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47824
Keywords: aplikace;výuka;distanční výuka;základní škola;interakce;dotazníkové šetření;lms;webová stránka
Keywords in different language: applications;education;distance learning;elementary school;interaction;questionaire survey;learning management system;website
Abstract: Bakalářské práce pojednává o problémech, které přináší distanční výuka na základní školy a jaké s sebou nese následky na kvalitu výuky a interakci mezi žákem a učitelem. Práce si zakládá na předešlých studiích, odborné literatuře, vlastním průzkumu, a na statistických údajích získanými, která byla získána během období distančního vzdělávání na základních školách. Průzkum v rámci této práce byl proveden za pomocí dotazníkového šetření, doplňující potřebné informace v rámci této bakalářské práce a nastiňující situaci na základních školách během distanční výuky. Všechna podstatná shromážděná data byla brána v potaz při výběru dostupných online aplikací, které by svou přítomností během výuky podpořily interakci mezi žákem a učitelem a celkovou angažovanost žáků do hodiny. Výsledné závěry společně se seznamem aplikací, byly zpracovány do podoby veřejné internetové stránky. Účelem stránky je jednoduchém nalezení vhodného online nástroje pedagogem, v závislosti na jeho učebních a osobních potřebách a doporučení zakládajících se na provedeném průzkumu a studované literatuře.
Abstract in different language: The undergraduate thesis deals with problematic that the distance learning bring to the elementary schools, and its consequences on quality of education and interactivity between student and teacher. Thesis is based around the previous studies, special literature, self-conducted survey, and statistical records gathered during the period of distance learning in elementary schools. The research undertaken in this thesis was realized using the questionnaire, providing necessary information for this undergraduate thesis, and outlining the situation in the elementary schools during the distance learning. All relevant gathered information was taken in to the account when constructing selection of avaible online apps, which´s presence in teaching support the interactivity between student and teacher, and overal engagement of the students in the class. The final results along with list of apps were refined into the form of public website, The purpose of the website, is simple search for appropriate online tool by the teacher, in regards to their teaching and personal needs and the recommendations supported by the undertaken research and studied literature.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Holub_2022.pdfPlný text práce4,41 MBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce50,68 kBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce49,62 kBAdobe PDFView/Open
Protokol Holub.pdfPrůběh obhajoby práce239,66 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47824

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.