Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKáňová Šárka, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorNěmcová, Denisa
dc.contributor.refereeZachová Markéta, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2022-6-13
dc.date.accessioned2022-06-20T10:21:03Z-
dc.date.available2020-12-7
dc.date.available2022-06-20T10:21:03Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-27
dc.identifier87173
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/48297-
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývala tématem podpory žáků s odlišným mateřským jazykem v 1. ročníku základní školy. Cílem práce bylo provést evaluaci působení kurzu jazykové přípravy na vybrané základní škole, který žáci s odlišným mateřským jazykem navštěvovali v 1. pololetí školní docházky. Pro porovnání výsledků byla u žáků provedena jazyková a pedagogická diagnostika na začátku školních docházky a následně po půl roce. Získaná data společně s pozorováním a rozhovorem se zákonnými zástupci žáků nám umožnila provést objektivní hodnocení jazykové přípravy. Prakticky aplikovatelným cílem práce jsou vytvořené plány pedagogické podpory, které blíže specifikují pedagogům nebo rodičům práci s daným žákem. První část práce byla věnována teoretickým východiskům, které s podporou žáků s odlišným mateřským jazykem souvisí. Odborné pojmy týkající se bilingvismus, bilingvní výchovy, vzdělávání žáků s OMJ v českých školách a následně také podpory, která je jim dostávána, byly čerpány z české i zahraniční odborné literatury a platných legislativních zdrojů. Druhá část diplomové práce se věnovala výzkumné oblasti, ve které byla popsána metodologie výzkumného šetření. Za pomocí výzkumných metod byla získána data, která umožnila provést evaluaci působení kurzu jazykové přípravy. Všechna závěrečná shrnutí, která byla vyvozena z celého výzkumného šetření, jsou zrekapitulována v samostatné kapitole společně s doporučeními do praxe.cs
dc.format89 s. (163 949 znaků).
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectbilingvismuscs
dc.subjectbilingvní výchovacs
dc.subjectžák s odlišným mateřským jazykemcs
dc.subjectžák cizineccs
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics
dc.subjectplán pedagogické podporycs
dc.subjectpodpůrná opatřenícs
dc.subjectmladší školní věkcs
dc.titlePříprava dítěte předškolního věku s odlišným mateřským jazykem na vstup do základní školycs
dc.title.alternativePreschool child with a different mother tongue and its readiness for entering primary schoolen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis dealt with the support of a pupils with a different mother tongue in the 1st year of primary school. The aim of the work was to evaluate the operation of a language training course at a selected primary school, whose pupils with different mother tongues attended in the first semester of school attendance. To compare the results, the pupils´ language and pedagogical diagnostics have been made at the beginning of school and then after six months. The data obtained, together with observation and interview with pupils' legal representatives, enabled us to make an objective assessment of language training. The practically applicable goal of the work are the created plans of educational support that specify the work with the given pupils to the teachers or parents. The first part of the work was devoted to the theoretical background, which is related to the support of pupils with different mother tongues. Technical terms related to bilingualism, bilingual education, education of pupils with different mother tongue in the Czech schools and consequently also the support that they receive, were drawn from the Czech and foreign professional literature and valid legislative sources. The second part of the diploma thesis was devoted to the research area in which the methodology was described as a research survey. With the help of research methods, received data were evaluated on the operation of the language training course. All the final summaries that were derived from the whole research survey, are summarized in a separate chapter together with recommendations for practice.en
dc.subject.translatedbilingualismen
dc.subject.translatedbilingual educationen
dc.subject.translatedpupil with different mother tongueen
dc.subject.translatedpupil foreigneren
dc.subject.translatedpupil with special educational needsen
dc.subject.translatedplan of pedagogical supporten
dc.subject.translatedsupport measuresen
dc.subject.translatedyounger school ageen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Nemcova Denisa_Diplomova prace.pdfPlný text práce2,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemcova VP.pdfPosudek vedoucího práce2,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemcova OP.pdfPosudek oponenta práce185,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemcova O.pdfPrůběh obhajoby práce3,53 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48297

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.