Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc. | |
dc.contributor.author | Pivoňková, Eva | |
dc.contributor.referee | Aschenbrenner Vít, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2022-9-7 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-10T14:43:56Z | - |
dc.date.available | 2020-12-7 | |
dc.date.available | 2022-11-10T14:43:56Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-6-30 | |
dc.identifier | 87028 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/49945 | - |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je zpracovat vlastní návrh metodických postupů při práci s ukázkami ze tří oper. V teoretické části je definovaná opera, její hudební a dramatické složky, někteří skladatelé opery a dětská opera. Dále je popsaný Rámcový vzdělávací program pro základní školy a postavení opery v něm a učebnice a metodické příručky hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Autorka se věnuje didaktice poslechu, kterou využívá v praktické části. V praktické části jsou popsány tři metodické postupy při práci s operou ve 3. ročníku základní školy, které byly úspěšně realizovány v praxi. | cs |
dc.format | 54 s. (81 333 znaků) | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | hudební výchova | cs |
dc.subject | opera | cs |
dc.subject | dětská opera | cs |
dc.subject | metody poslechu | cs |
dc.title | Seznámení žáků s operou ve 3. ročníku základní školy | cs |
dc.title.alternative | Introducing pupils to opera in the 3rd year of primary school | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the diploma thesis is to develop your own proposal of methodological procedures for working with examples from three operas. The theoretical part defines opera, its musical and dramatic components, some composers of opera and children's opera. Furthermore, the Framework Educational Program for Primary Schools and the position of opera in it and textbooks and methodological manuals of music education at the 1st stage of primary school are described. The author deals with the didactics of listening, which she uses in the practical part. The practical part describes three methodological procedures for working with opera in the 3rd year of primary school, which were successfully implemented in practice. | en |
dc.subject.translated | music | en |
dc.subject.translated | opera | en |
dc.subject.translated | children's opera | en |
dc.subject.translated | listening methods | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Pivonkova.pdf | Plný text práce | 797,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pivonkova_DP_vedouci_Sla_2022.pdf | Posudek vedoucího práce | 169,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pivonkova_DP_oponent_Asch_2022.pdf | Posudek oponenta práce | 180,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pivonkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 49,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49945
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.