Title: | Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výuce hudební výchovy na gymnáziu |
Other Titles: | Games with music and music therapy techniques in music education at grammar school |
Authors: | Chu, Quang Hieu |
Advisor: | Kodejška Miloš, Doc. PaedDr. CSc. |
Referee: | Vičar Jan, Prof. PhDr. MgA. CSc. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49947 |
Keywords: | hry s hudbou;muzikoterapeutické hry;hudební psychologie |
Keywords in different language: | music games;music therapy games;music psychology |
Abstract: | Tato diplomová práce je věnována muzikoterapii, jejímu využití ve školství v podobě hudebních činností a her. První kapitola teoretické části popisuje hudbu a její účinky na člověka. Druhá kapitola se vymezuje hudební psychologii a muzikoterapii, tato část se zabývá praktickým využitím muzikoterapie. Praktická část nabídne hudební činnosti a hry s hudbou, které se podílí na rozvoji osobnostní integrity žáka. |
Abstract in different language: | This diploma thesis is devoted to music therapy and its use in education in the form of musical activities and games. The first chapter of the theoretical part describes music and its effects on human. The second chapter defines music psychology and music therapy, this part deals with the practical use of music therapy. The practical part offers musical activities and games with music, which contribute to the development of personality of the student. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chu DP.pdf | Plný text práce | 831,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chu_DP_vedouci_Kod_2022.pdf | Posudek vedoucího práce | 145,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHU_DP_oponent_ Vi_2022.pdf | Posudek oponenta práce | 128,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
chu.pdf | Průběh obhajoby práce | 63,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49947
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.