Title: | 3D tisk jako průnikové téma vzdělávání na základní škole |
Other Titles: | 3D printing as an intersecting theme of primary school education |
Authors: | Šíd, Jan |
Advisor: | Moc Pavel, Mgr. |
Referee: | Bezděka Jan, Mgr. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50134 |
Keywords: | 3d tisk;modelování;technologie;aditivní výroba;3d modely;filament;plasty |
Keywords in different language: | 3d printing;modeling;technology;additive production;3d models;filament;plastics |
Abstract: | Práce popisuje historii a vznik 3D tisku. Dále se zabývá jednotlivými tiskovými technologiemi a používanými tiskovými materiály. Mapuje stav aktuálního využití 3D tisku a modelování na základních školách. Věnuje se výběru vhodné technologie a modelovacího nástroje pro použití na základní škole. Obsahuje metodiku pro vytvoření jednoduchého modelu a doporučení na využití 3D tisku v rámci výuky. |
Abstract in different language: | The work describes the history and origin of 3D printing. It also deals with individual printing technologies and used printing materials. It maps the state of current use of 3D printing and modeling in primary schools. It focuses on the selection of suitable technology and modeling tools for use in primary school. It contains a methodology for creating a simple model and recommendations for the use of 3D printing in teaching. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace_Jan_Sid_2022.pdf | Plný text práce | 4,13 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 51,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 49,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
protokol Sid.pdf | Průběh obhajoby práce | 237,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/50134
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.