Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSirotek Vladimír, PaedDr. CSc.
dc.contributor.authorŠátavová, Simona
dc.contributor.refereeŠtrofová Jitka, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2022-9-8
dc.date.accessioned2022-11-10T14:47:32Z-
dc.date.available2021-8-30
dc.date.available2022-11-10T14:47:32Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-6-29
dc.identifier88821
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/50258-
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou výpočtových úloh ve výuce chemie na středních školách. Teoretická část pojednává o základních typech chemických výpočtů, s kterými se žáci setkávají. Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků a studentů chemie v oblasti výpočtových úloh, a to na základě sestavení a vyhodnocení jednoduchého testu. Závěrečné vyhodnocení se opírá i o výsledky anonymních dotazníků, které byly připraveny pro studenty a učitele za účelem zjištění jejich úhlu pohledu na problematiku těchto výpočtů. Testy a dotazníky byly zadány ve spolupráci s vybranými středními školami a gymnázii.cs
dc.format52 s. (58 968).
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectchemické výpočtycs
dc.subjecthmotnost atomů a molekulcs
dc.subjectlátkové množstvícs
dc.subjectsložení směsícs
dc.subjectchemické rovnicecs
dc.titleVýpočtové úlohy ve výuce chemiecs
dc.title.alternativeComputational Task in the Teaching of Chemistryen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programPřírodovědná studia
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe present bachelor thesis is concerned with the issue of chemical calculations in secondary school teaching of chemistry. The theoretical part deals with the fundamental types of chemical calculations that students may encounter. The aim of the thesis constitutes the ascertainment of the chemistry students' knowledge and skills in the field of chemical calculations based on a compilation and a subsequent assessment of a simple test design. Relying on the results of anonymous questionnaires that have been compiled for both students and teachers, the final assessment to ascertain and determine the respondents' opinions on the problematics of chemical calculations was carried out. The tests as well as questionnaires were provided to the students in cooperation with the selected secondary schools and grammar schools.en
dc.subject.translatedchemical calculationsen
dc.subject.translatedmolecular and atomic massen
dc.subject.translatedamount of substanceen
dc.subject.translatedcomposition of mixturesen
dc.subject.translatedchemical equationsen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KCH)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Simona Satavova - Bakalarska prace.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFView/Open
hodnoceni BP 22 Sirotek - Satavova.pdfPosudek vedoucího práce95,08 kBAdobe PDFView/Open
posudek 22 BP Strofova - Satavova.pdfPosudek oponenta práce254,26 kBAdobe PDFView/Open
S. Satavova, prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce25,02 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/50258

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.