Název: | Vývoj mobilní plnicí vodíkové stanice |
Další názvy: | The development of a mobile hydrogen filling station |
Autoři: | Polach, Pavel Kulas, Jan Lexa, Josef |
Citace zdrojového dokumentu: | Životnost komponent energetických zařízení. Sborník ze 17. konference: 18. – 20. října 2022. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, s. 41-46. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://srni.vzuplzen.cz/wp-content/uploads/2022/11/sbornik-srni_2022.pdf http://hdl.handle.net/11025/50573 |
ISBN: | 978-80-261-1109-2 |
Klíčová slova: | mobilní stanice;prototyp;vodík |
Klíčová slova v dalším jazyce: | mobile station;prototype;hydrogen |
Abstrakt: | Česká republika se vzhledem k přijetí tzv. Pařížské dohody o změně klimatu zavázala snížit emise skleníkových plynů (především oxidu uhličitého) do roku 2030 o 55 % oproti roku 1990. Jednou z možností snížení emisí v dopravním sektoru je využití vodíku jako paliva pro dopravní prostředky. Pro toto využití vodíku je nutné vystavět síť stacionárních plnicích vodíkových stanic, jejichž výstavba je ale časově náročná, finančně nákladná a v současné době se vyplatí pouze v určitých lokalitách. Z těchto důvodů probíhá vývoj prototypu polního zařízení na rozvoz a výdej vodíku, mobilní plnicí vodíkové stanice, která bude významným doplňkem stacionárních stanic a umožní urychlení rozvoje nízkoemisní mobility. V příspěvku jsou shrnuty základní parametry prototypu mobilní stanice a legislativní a technické požadavky, které musí splňovat. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Due to the adoption of the so-called Paris Agreement on climate change, the Czech Republic has committed to reducing greenhouse gas emissions (mainly carbon dioxide) by 55 % until 2030 compared to 1990. One of the options for reducing emissions in the transport sector is using hydrogen as a fuel for transport vehicles. For this use of hydrogen, it is necessary to build a network of stationary hydrogen filling stations. Still, construction is time-consuming, financially expensive, and only worthwhile in specific locations. For these reasons, developing a prototype field device for the distribution and dispensing of hydrogen, a mobile hydrogen filling station, is underway, which will be an essential addition to stationary stations and will enable the development of low-emission mobility to be accelerated. The paper summarizes the basic parameters of the mobile station prototype and the legislative and technical requirements that must be fulfilled. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Životnost komponent energetických zařízení 2022 Životnost komponent energetických zařízení 2022 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
sbornik-srni_2022-85-90.pdf | Plný text | 360,29 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
uvodni strany.pdf | Plný text | 3,09 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50573
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.