Název: Jiří Hlaváč and his Ten virtuoso etudes for clarinet: An interpreter’s analysis of the first five movements of the cycle .
Autoři: Paulová, Anna
Citace zdrojového dokumentu: Paedagogia Musica. 2022, č. 3, s. 67-94.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: University of West Bohemia in Pilsen
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/50659
https://old.fpe.zcu.cz/khk/musica-paedagogia/Archiv/03_2022_Paedagogia-Musica.pdf
ISSN: 2788-2047
Klíčová slova: Jiří Hlaváč (1948);klarinet;virtuózní etudy;metodologie;Česká klarinetová škola;vysokoškolské hudební vzdělání;Akademie múzických umění v Praze
Klíčová slova v dalším jazyce: Jiří Hlaváč (1948);clarinet;virtuoso etudes;methodology;Czech clarinet school;higher school music education;Academy of Performing Arts in Prague
Abstrakt v dalším jazyce: The study presents an analysis of Ten Virtuoso Etudes for Clarinet, written in 1992 by the eminent Czech clarinetist and teacher at the Academy of Performing Arts in Prague Jiří Hlaváč (1948). The author, a laureate of several international clarinet competitions and Hlaváč’s pupil, tries to prove that the etudes are a feat of international significance in professional music pedagogy, which can positively influence clarinet teaching worldwide. She analyzes each etude from a technical and performance point of view and suggests their effective practice and correct solutions to selected technical problems. She bases her analyses and reflections on original interviews with Jiří Hlaváč, her teacher and colleague.
Práva: © Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3 (2022)
Číslo 3 (2022)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
e-verze-2-68-95.pdfPlný text927,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
uvodni_strany.pdfPlný text1,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50659

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.