Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKepka, Miloslav
dc.contributor.authorKepka, Miloslav
dc.date.accessioned2023-01-09T11:00:12Z-
dc.date.available2023-01-09T11:00:12Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationKEPKA, M. KEPKA, M. Forced Vibration of Bus Bodyworks and Estimates of Their Fatigue Damage. In Recent Trends in Wave Mechanics and Vibrations: Proceedings of WMVC 2022. Cham: Springer Nature, 2023. s. 241-248. ISBN: 978-3-031-15757-8 , ISSN: 2211-0984cs
dc.identifier.isbn978-3-031-15757-8
dc.identifier.issn2211-0984
dc.identifier.uri2-s2.0-85141755198
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/50853
dc.description.abstractJízda silničního vozidla na nerovných vozovkách způsobuje vibrace jeho karoserie. Vibrace karoserie mohou vést k únavovému poškození kritických uzlů karoserie. V případě autobusů (trolejbusů, bateriových elektro-busů) kritickými konstrukčními uzly jsou svary tenkostěnných profilů, nejčastěji rohy otvorů pro dveře a okna. Únavové vlastnosti kritických konstrukčních uzlů jsou vyjádřeny S-N křivkami. S-N křivky lze předem stanovit provedením laboratorních únavových zkoušek. Hodnoty časových řad napětí v karoserii mají charakter náhodného procesu. Tato napětí lze určit s dostatečnou přesností pouze tenzometrickým měřením, buď za jízdy vozidla po reálných tratích, popř. na zkušebním polygonu. Únavové poškození pak lze odhadnout pomocí příslušné hypotézy kumulace únavového poškození. Článek demonstruje případovou studii, která využívá data z praktické spolupráce autorů s výrobci autobusů.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherSpringer Natureen
dc.relation.ispartofseriesRecent Trends in Wave Mechanics and Vibrations: Proceedings of WMVC 2022en
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© authorsen
dc.subjectKaroserie autobusůcs
dc.subjectModelová testovací dráhacs
dc.subjectSkutečná cestacs
dc.subjectSpeciální zkušební dráhacs
dc.subjectMěření napětícs
dc.subjectHistorie stresucs
dc.subjectPočítání průtoku deštěcs
dc.subjectStresová spektracs
dc.subjectčára S-Ncs
dc.subjectVýpočet únavové životnostics
dc.titleForced Vibration of Bus Bodyworks and Estimates of Their Fatigue Damageen
dc.title.alternativeVynucené vibrace karoserií autobusů a odhady jejich únavového poškozenícs
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeConferenceObjecten
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedDriving a road vehicle on uneven roads causes its bodywork to vibrate. The vibration of the bodywork can result in fatigue damage of critical bodywork nodes. In the case of buses (trolleybuses, battery electric buses), the critical structural nodes are welds of thin-walled profiles, most often corners of openings for doors and windows. The fatigue properties of critical structural nodes are expressed by S-N lines. S-N lines can be determined in advance by performing laboratory fatigue tests. The time series data of stresses in the bodywork have the character of a random process. These stresses can only be determined with sufficient accuracy by strain gauge measurements, either while the vehicle is running on real tracks or on a proving ground. Fatigue damage can then be estimated using the appropriate fatigue damage accumulation hypothesis. The paper demonstrates a case study that uses data from the authors’ practical cooperation with bus producers.en
dc.subject.translatedBus bodyworken
dc.subject.translatedModel testing tracken
dc.subject.translatedReal roaden
dc.subject.translatedSpecial test tracken
dc.subject.translatedStress measurementen
dc.subject.translatedStress-time historyen
dc.subject.translatedRain-flow countingen
dc.subject.translatedStress spectraen
dc.subject.translatedS-N lineen
dc.subject.translatedFatigue life calculationen
dc.identifier.doi10.1007/978-3-031-15758-5_23
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43937367
dc.project.IDFV40260/On-line měření a analýzy provozního zatížení konstrukcí s adaptivními virtuálními modely-OLINcs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference Papers (RTI)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Paper_MK_MKjr._VMMS_2022.pdf2,33 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50853

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD