Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Klement, Milan | |
dc.contributor.author | Šaloun, Petr | |
dc.contributor.author | Bryndová, Lucie | |
dc.contributor.author | Dragon, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2023-01-27T10:15:02Z | |
dc.date.available | 2023-01-27T10:15:02Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 12-21. | cs |
dc.identifier.issn | 2571-2519 | |
dc.identifier.uri | http://olympiadatechniky.cz/itev/ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/51134 | |
dc.description.abstract | Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Takto koncipovaná výuka ale předpokládá cílený rozvoj obsahově-předmětových a didakticko-pedagogických kompetencí učitelů potřebných pro rozvoj informatického myšlení u jejich žáků a studentů. Předložená stať se tak zabývá možností vymezení obecného modelu předmětově-didaktických kompetencí učitelů podporující rozvoj informatického myšlení u žáků a studentů. | cs |
dc.format | 10 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | informatické myšlení | cs |
dc.subject | obsahově-předmětové kompetence | cs |
dc.subject | učitelé | cs |
dc.subject | model | cs |
dc.title | Model předmětově-didaktických kompetencí učitelů reflektující rozvoj informatického myšlení u žáků a studentů | cs |
dc.title.alternative | Model of subject-didactic competences of teachers reflecting the development of computational thinking in pupils and students | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didacticpedagogical competences of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences of teachers supporting the development of computational thinking in pupils and students. | en |
dc.subject.translated | computational thinking | en |
dc.subject.translated | content-subject competences | en |
dc.subject.translated | teachers | en |
dc.subject.translated | model | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Appears in Collections: | Číslo 2 (2022) Číslo 2 (2022) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2022-12-21.pdf | Plný text | 316,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/51134
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.