Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKlement, Milan
dc.contributor.authorŠaloun, Petr
dc.contributor.authorBryndová, Lucie
dc.contributor.authorDragon, Tomáš
dc.date.accessioned2023-01-27T10:15:02Z
dc.date.available2023-01-27T10:15:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 12-21.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/itev/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51134
dc.description.abstractRozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Takto koncipovaná výuka ale předpokládá cílený rozvoj obsahově-předmětových a didakticko-pedagogických kompetencí učitelů potřebných pro rozvoj informatického myšlení u jejich žáků a studentů. Předložená stať se tak zabývá možností vymezení obecného modelu předmětově-didaktických kompetencí učitelů podporující rozvoj informatického myšlení u žáků a studentů.cs
dc.format10 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectinformatické myšlenícs
dc.subjectobsahově-předmětové kompetencecs
dc.subjectučitelécs
dc.subjectmodelcs
dc.titleModel předmětově-didaktických kompetencí učitelů reflektující rozvoj informatického myšlení u žáků a studentůcs
dc.title.alternativeModel of subject-didactic competences of teachers reflecting the development of computational thinking in pupils and studentsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didacticpedagogical competences of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences of teachers supporting the development of computational thinking in pupils and students.en
dc.subject.translatedcomputational thinkingen
dc.subject.translatedcontent-subject competencesen
dc.subject.translatedteachersen
dc.subject.translatedmodelen
dc.type.statusPeer-revieweden
Appears in Collections:Číslo 2 (2022)
Číslo 2 (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Itev_2_2022-12-21.pdfPlný text316,14 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/51134

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.