Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJanovec, Jan
dc.contributor.authorBrtnová Čepičková, Ivana
dc.date.accessioned2023-01-27T10:25:18Z
dc.date.available2023-01-27T10:25:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 31-36.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/itev/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51136
dc.description.abstractČlánek popisuje výsledky studie, která byla navržena tak, aby byly zjištěny rozdíly mezi studenty s lepším a horším výkonem při řešení zobrazených technických úkolů. Při hledání správných řešení museli studenti uplatňovat vizuo-prostorové schopnosti, tvořivé myšlení, dovednosti při řešení problémů a schopnost interpretovat vizuální představy. Po dobu činnosti byli studenti snímáni zařízením pro eye-tracking. Získaná data z jejich očních pohybů byla podrobena kvalitativnímu i kvantitativnímu zkoumání a porovnána. Lze předpokládat, že pochopení rozdílů ve vizuálním vnímání studentů při zpracování, řešení problémů a pozornosti, kterou věnují podnětům, může pomoci při pozitivních intervencích v technickém vzdělávání.cs
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjecttechnická gramotnostcs
dc.subjectučitelství prvního stupněcs
dc.subjecteye-trackingcs
dc.subjectvizuální představivostcs
dc.subjectřešení problémůcs
dc.titleČtení technických obrazových materiálů studenty učitelství prvního stupněcs
dc.title.alternativeReading of technical picture materials by primary school teacher traineesen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article describes the results of a study designed to determine the differences between students with better and worse performance when solving the displayed technical tasks. Searching for the right solutions, students had to apply visual-spatial skills, creative thinking, problem-solving skills and the ability to interpret visual images. During the activity, the students were scanned with an eye-tracking device. The data obtained from their eye movements was subjected to qualitative and quantitative examination and compared. It can be hypothesized that understanding the differences in students' visual perception in processing, problem solving, and the attention they pay to stimuli, can aid in positive interventions in technical education.en
dc.subject.translatedtechnical literacyen
dc.subject.translatedprimary school teachingen
dc.subject.translatedeye-trackingen
dc.subject.translatedvisual imaginationen
dc.subject.translatedproblem solvingen
dc.type.statusPeer-revieweden
Appears in Collections:Číslo 2 (2022)
Číslo 2 (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Itev_2_2022-31-36.pdfPlný text407,47 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/51136

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.