Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Moc, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2023-01-27T10:46:47Z | |
dc.date.available | 2023-01-27T10:46:47Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 37-45. | cs |
dc.identifier.issn | 2571-2519 | |
dc.identifier.uri | http://olympiadatechniky.cz/itev/ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/51137 | |
dc.description.abstract | Problematikou programování strojů řízených počítačem se v primárním vzdělávání setkáváme zpravidla jen u 3D tisku. Školy obvykle nedisponují dalšími stroji např. CNC frézka, laserová frézka atd. Inkriminovanou problematiku lze samozřejmě aplikovat i na jiná programovatelná zařízení v domácnosti. Tato problematika je žákům bližší a patrně by se projevila ve větší motivaci. Mohlo by se jednat např. o inteligentní elektroinstalace, domácí spotřebiče atd. Následný výzkum se zaměřuje na vlastní technickou proveditelnost výzkumu v praxi. Na jeho technické zajištění, časovou náročnost a porozumění zadaným výzkumným testům. Především vyplnění dotazníku žáka a Testu profesní orientace. Samostatnou kapitolou jsou úkoly pro žáky, zaměřené na programování Logo. Dle výsledku tohoto programování může dojít k úpravě úkolů, případně ke změně programovatelného zařízení. | cs |
dc.format | 9 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | CNC soustruh ve výuce | cs |
dc.subject | CNC frézka ve výuce | cs |
dc.subject | 3D tiskárna | cs |
dc.subject | technické vzdělávání na ZŠ | cs |
dc.subject | stroje | cs |
dc.subject | technika | cs |
dc.subject | inženýrství | cs |
dc.title | Programování počítačem řízených strojů na ZŠ – předvýzkum | cs |
dc.title.alternative | Programming of computer controlled machines at primary schools – preliminary research | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | In primary education, we usually only encounter the programming computer-controlled machines with 3D printing. Schools usually do not have other machines, for example, CNC milling machine, laser milling machine, etc. The incriminated issue can of course also be applied to other programmable devices at home. This issue is closer to the pupils and would probably cause greater motivation. It could be, for example, intelligent electrical installations, household appliances, etc. Folowing research focuses on the actual technical feasibility of the research in practice. On its technical provision, time requirement and understanding of assigned research tests. Above all, filling out the student questionnaire and the Professional Orientation Test. A separate chapter contains tasks for pupils, focused on Logo programming. Depending on the result of this programming, the tasks may be adjusted, or the programmable device may be changed | en |
dc.subject.translated | CNC Mills in the classroom | en |
dc.subject.translated | CNC Cutter in the classroom | en |
dc.subject.translated | 3D printer | en |
dc.subject.translated | technical education in primary school | en |
dc.subject.translated | machines | en |
dc.subject.translated | technics | en |
dc.subject.translated | engineering | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) Číslo 2 (2022) Číslo 2 (2022) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2022-37-45.pdf | Plný text | 291,54 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51137
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.