Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPotužák, Tomáš
dc.contributor.authorKolovský, František
dc.date.accessioned2023-01-30T11:00:26Z-
dc.date.available2023-01-30T11:00:26Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationPOTUŽÁK, T. KOLOVSKÝ, F. Parallelization of the B Static Traffic Assignment Algorithm. Ain Shams Engineering Journal, 2022, roč. 13, č. 2, s. 1-19. ISSN: 2090-4479cs
dc.identifier.issn2090-4479
dc.identifier.uri2-s2.0-85115150142
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51151
dc.description.abstractDopravní přiřazení (traffic assignment - TA) založené na uživatelské rovnováze (user equilibrium - UE) je často používaná technika pro predikci silniční toků v jednotlivých ulicích silniční sítě. Tato technika přiřazuje jízdy ze výchozích do cílových uzlů a silniční síti tak, že všechny jízdy využívají nejlevnější cestu. Cena cesty, která se skládá se silnic (hran), je sumou cen silnic. Cena se zvyšuje se rostoucím tokem v těchto silnicích. V tomto článku popisujeme paralelizaci B algoritmu - relativně nového algoritmu pro dopravní přiřazení s rychlou konvergencí k řešení. Protože povaha algoritmu a sama povaha jeho rychlé konvergence paralelizaci komplikují, zvážili a implementovali jsme tři paralelní varianty a otestovali je na reálných dopravních sítích, abychom prozkoumali jejich konvergenci, použitelnost a rychlost. Paralelizace je určena pro paralelní prostředí se sdílenou pamětí. Popis paralelizace a společně s provedenými testy je hlavní přínos tohoto článku.cs
dc.format19 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherAin Shams Universityen
dc.relation.ispartofseriesAin Shams Engineering Journalen
dc.rights© authorsen
dc.subjectParalelizace algoritmucs
dc.subjectB algoritmuscs
dc.subjectstatické přiřazení dopravycs
dc.subjectživatelská rovnováhacs
dc.subjectprostředí sdílené pamětics
dc.titleParallelization of the B Static Traffic Assignment Algorithmen
dc.title.alternativeParalelizace B algoritmu pro statické přiřazení dopravycs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedA widely used technique for predicting traffic flows in individual roads of a road traffic network is the user-equilibrium (UE) traffic assignment (TA). This technique assigns trips from origins to destinations in a road traffic network so that all trips use the cheapest path. The cost of the path, which consists of roads (edges), is the sum of the roads costs. These costs increase with increasing flow in these roads. In this paper, we describe the parallelization of the B algorithm – a relatively new TA algorithm with a fast convergence to a solution. Since the nature of the algorithm and the nature of its fast convergence complicate the parallelization itself, we considered and implemented three parallel variants and tested them on real road traffic networks to investigate their convergence, usability, and speed. The parallelization is intended for a shared memory parallel computing environment. The description of the parallelization along with the performed tests is the main contribution of this paper.en
dc.subject.translatedAlgorithm parallelizationen
dc.subject.translatedB algorithmen
dc.subject.translatedstatic traffic assignmenten
dc.subject.translateduser equilibriumen
dc.subject.translatedshared memory environmenten
dc.identifier.doi10.1016/j.asej.2021.09.003
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number829965500009
dc.identifier.obd43934330
dc.project.IDSGS-2019-015/Využití matematiky a informatiky v geomatice IVcs
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KIV)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
potuzak-kolovsky-asej-paper-journal.pdf3,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51151

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD