Další názvy: The Role of Social Capital in the Internationalization of Startups
Autoři: Fischer, Laura Denise
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2022, roč. 12, č. 2, s. 4-13.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/51497
ISSN: 2788-0079
Klíčová slova: sociální kapitál;sociální sítě;internacionalizace;startupy;digitalizace
Klíčová slova v dalším jazyce: social capital;social networks;internationalization;startups;digitalization
Abstrakt v dalším jazyce: This article discusses the role of social capital in the internationalization process of startups. Following the resource-based view, social capital is understood as a critical resource and building block for international competence. A special focus is put on how the digitalization of social networks has changed the playing field. Drawing from an analysis of social networks, the interplay of resources, capabilities, and competence, the construct of internationalization, and an understanding of the consequences of digitalization, a conceptual model is proposed. One of the key hypotheses deducted from this model is that the digitalization of social networks results in an accelerated internationalization of startups. Two exploratory case studies with Czech startups serve as a first test and reveal avenues for future research.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 2 (2022)
Číslo 2 (2022)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
2_Fischer.pdfPlný text618,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51497

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.