Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bláha, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2023-02-20T11:00:23Z | - |
dc.date.available | 2023-02-20T11:00:23Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | BLÁHA, J. Wolfgang Amadeus Mozart a William Hogarth. Figarova svatba a Svatba podle módy. Hudební výchova, 2021, roč. 29, č. 3, s. 23-27. ISSN: 1210-3683 | cs |
dc.identifier.issn | 1210-3683 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/51511 | |
dc.description.abstract | Studie je zaměřena na komickou operu vrcholného klasicismu, reprezentovanou Figarovou svatbou W.A. Mozarta a adekvátní změny ve stejnojmenné sociálně kritické komedii P.-A. Beaumarchaise a obdobné změně městského žánru, o kterou se zasloužil William Hogarth. Studie sleduje proces proměny od pozdního baroka do raného (Hogarth) a vrcholného (Mozart, Beaumarchais) klasicismu na modelových dílech. | cs |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs |
dc.relation.ispartofseries | Hudební výchova | cs |
dc.rights | Plný text není přístupný. | cs |
dc.rights | © Univerzita Karlova − Pedagogická fakulta | cs |
dc.subject | Opera seria | cs |
dc.subject | opera buffa | cs |
dc.subject | komická opera | cs |
dc.subject | neapolská škola | cs |
dc.subject | pozdní baroko | cs |
dc.subject | klasicismus | cs |
dc.subject | sonátová forma | cs |
dc.subject | městský žánr | cs |
dc.subject | sociálně kritická komedie | cs |
dc.title | Wolfgang Amadeus Mozart a William Hogarth. Figarova svatba a Svatba podle módy | cs |
dc.title.alternative | Wolfgang Amadeus Mozart and William Hogarth. The Marriage of Figaro and the Marriage according to Fashion | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | closedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The study focuses on the comic opera of high classicism, represented by W. A. Mozart's The Marriage of Figaro and adequate changes in P.-A. Beaumarchais' socially critical comedy of the same name and a similar change in the urban genre spearheaded by William Hogarth. The study traces the process of transformation from the late Baroque to the early (Hogarth) and high (Mozart, Beaumarchais) classicism on model works. | en |
dc.subject.translated | Opera series | en |
dc.subject.translated | buffa opera | en |
dc.subject.translated | comic opera | en |
dc.subject.translated | Neapolitan school | en |
dc.subject.translated | late baroque | en |
dc.subject.translated | classicism | en |
dc.subject.translated | sonata form | en |
dc.subject.translated | urban genre | en |
dc.subject.translated | socially critical comedy | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43935888 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KHK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
hv_3_2021_maketa.pdf | 6,59 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51511
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.