Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKavalířová, Gabriela
dc.contributor.authorČepička, Ladislav
dc.contributor.authorKnappová, Věra
dc.date.accessioned2023-06-05T10:00:11Z-
dc.date.available2023-06-05T10:00:11Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationKAVALÍŘOVÁ, G. ČEPIČKA, L. KNAPPOVÁ, V. Vliv tříměsíční pohybové intervence na rozvoj vybraných pohybových předpokladů předškolních dětí z Plzně. Studia Kinanthropologica, 2023, roč. 23, č. 3, s. 147-157. ISSN: 1213-2101cs
dc.identifier.issn1213-2101
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51920
dc.description.abstractCílem výzkumné studie bylo posoudit vliv tříměsíční pohybové intervence na úroveň rozvoje vybraných pohybových předpokladů dětí předškolního věku z plzeňských mateřských škol, a to na základě výsledků z kvalifikačního a finálového kola Sportovních her mateřských škol. Finálové kolo se koná za 12 týdnů po kvalifikaci. Výzkum zpracovává výsledky dvaceti mateřských škol (110 dětí – 53 dívek a 57 chlapců). Individuálními disciplínami, ve kterých děti soutěží, jsou člunkový běh 4 × 6 m, skok z místa odrazem snožmo, přeskakování/přelézání a podlézání překážky a hod jednoruč vrchem. Předpokládali jsme, že tříměsíční pohybová intervence bude mít pozitivní vliv na úroveň vybraných pohybových předpokladů dětí předškolního věku. Z dvaceti MŠ, které se studie zúčastnily, se čtrnáct průměrně zlepšilo ve všech čtyřech disciplínách. Statistická významnost rozdílu mezi výsledky kvalifikačního a finálového kola byla testována Wilcoxonovým testem. Předpoklad byl na hladině významnosti p < 0,001 ve všech disciplínách potvrzen (hod W = 1409, běh W = 6035, skok W = 392 a překážka W = 4761). Výsledky poukazují na přínos pravidelného cíleného cvičení již v předškolním věku, které může pozitivně ovlivnit rozvoj pohybových předpokladů dětí.cs
dc.format11 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherJihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakultacs
dc.relation.ispartofseriesStudia Kinanthropologicacs
dc.rights© Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakultacs
dc.subjectpohybové schopnostics
dc.subjectpohybové dovednostics
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectSportovní hry mateřských školcs
dc.subjectpohybová intervencecs
dc.titleVliv tříměsíční pohybové intervence na rozvoj vybraných pohybových předpokladů předškolních dětí z Plzněcs
dc.title.alternativeInfluence of Three-month Movement Intervention on the Development of Selected Motor Predispositions of Preschool Children from Pilsenen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe aim of the research study was to evaluate the effect of a three-month movement intervention on the level of development of selected motor predispositions of preschool children from Pilsen kindergartens, based on the results from the qualifying and final round of the Sports Games of Kindergartens. The final round takes place 12 weeks after the qualifiers. The research processes the results of twenty kindergartens (110 children – 53 girls and 57 boys). The individual disciplines in which the children compete is 4x6 m shuttle run, standing long jump, jumping/climbing over and climbing under an obstacle and one-handed overhead throw. We assumed that a three-month movement intervention would have a positive effect on the level of development of selected motor predispositions of preschool children. Fourteen kindergartens improved on average in all four disciplines. The statistical significance of the difference between the results of the qualifying and final round was tested by the Wilcoxon test. The assumption was confirmed at the significance level p < 0.001 in all disciplines (throw W = 1409, run W = 6035, jump W = 392 and obstacle W = 4761). The results point to the benefit of regular targeted exercise already in preschool age, which can positively influence the development of children’s motor predispositions.en
dc.subject.translatedmotor abilitiesen
dc.subject.translatedmotor skillsen
dc.subject.translatedpreschool ageen
dc.subject.translatedsports games of kindergartensen
dc.subject.translatedmovement interventionen
dc.identifier.doi10.32725/sk.2023.005
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43939137
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KTV)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
StudiaKin_stk-202203-0005.pdf729,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51920

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD