Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŠtěpánek Jan, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorŠanda, Jakub
dc.contributor.refereeStreit Luboš, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2023-6-13
dc.date.accessioned2023-08-02T10:43:13Z-
dc.date.available2022-10-7
dc.date.available2023-08-02T10:43:13Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-26
dc.identifier92664
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53290-
dc.description.abstractCílem této práce bylo vybrat klíčové komponenty pro třífázový střídač, navrhnout schéma a vodní chlazení s ohledem na elektromotor EMRAX 188-MV-LC a zkonstruovat a experimentálně ověřit základní funkce navrženého střídače. Práce začíná stručným úvodem do problematiky řízení třífázových měničů a výpočtem výkonových ztrát MOSFET prvků. Dále je zde na základě vypočítaných proudů a parametrů baterie vybrán výkonový modul CAB450M12XM3, pro který jsou analyticky vypočítány výkonové ztráty při 3 různých spínacích frekvencí. Dále následuje popis vytvořené simulace, jejíž výstupem jsou výkonové ztráty vybraných polovodičových prvků. Simulace je vytvořená tak aby odpovídala předběžné vizi řízení elektrické čtyřkolky a to vektorové řízení motoru se sinusovým PWM řízením měniče s injektovanou třetí harmonickou. Poté je vybráno vodní čerpadlo na základě analytického výpočtu. Následně je provedena simulace již vyrobeného chladiče, na který jsou přivedeny výkonové ztráty získané analytickým a simulačním postupem. Po porovnání výsledků simulací chladiče je ještě provedena optimalizace chladiče z důvodu snahy o zlepšení rozložení teploty pod výkonovými prvky umístěnými na chladiči. Nakonec jsou zde vybrány důležité komponenty měniče a to kondenzátor, budiče výkonových prvků a čidla pro měření proudu. Výsledkem práce je tedy specifikace měniče a chladicího systému pro projekt elektrické čtyřkolky s rozšířením o simulaci regulace a řízení celého systému a simulacemi pro chladič výkonových prvků.cs
dc.format62 s., III.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectelektrická čtyřkolkacs
dc.subjecttřífázový střídačcs
dc.subjectmosfetcs
dc.subjectvýkonové ztrátycs
dc.subjectemrax 188-mv-lccs
dc.subjectcab450m12xm3cs
dc.subjectsimulace výkonových ztrátcs
dc.subjectmatlabcs
dc.subjectsimulinkcs
dc.subjectplecscs
dc.subjectsolidworkscs
dc.subjectvodní chlazenícs
dc.subjectvýpočet chladičecs
dc.subjectsimulace chladiče.cs
dc.titleNávrh silového obvodu třífázového střídače pro studentský projekt elektrické čtyřkolkycs
dc.title.alternativeElectric Quad Inverter Designen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnická
dc.thesis.degree-programElektronika a informační technologie
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work was to select key components for a 3-phase inverter, to design a scheme and water cooling regard to the EMRAX 188-MV-LC electric motor, and to construct and experimentally verify the basic functions of the designed inverter. The work begins with a brief introduction to the issue of controlling 3 phase inverters and calculating the power losses of MOSFET elements. Furthermore, based on the calculated currents and battery parameters, the CAB450M12XM3 power module is selected for which the power losses at 3 different switching frequencies are analytically calculated. The following is a description of the created simulation, the output of which are the power losses of selected semiconductor elements. The simulation is created in such a way that it corresponds to the preliminary vision of the control of the electric quad, that is vector control of the motor with sine PWM control of the inverter with injected third harmonics. Then the water pump is selected based on the analytical calculation. Subsequently, a simulation of the already manufactured cooler is carried out, to which the power losses obtained by the analytical and simulation procedure are applied. After comparing the results of the cooler simulations, the cooler is further optimized in order to improve the temperature distribution under the power elements located on the cooler. Finally, the important components of the inverter are selected here, namely the capacitor, power element drivers and sensors for current measurement. The result of the work is the specification of the converter and the cooling system for the electric quad bike project with an extension to the simulation of regulation and control of the entire system and simulations for the cooler of the power elements.en
dc.subject.translatedelectric quaden
dc.subject.translated3-phase inverteren
dc.subject.translatedmosfeten
dc.subject.translatedpower lossesen
dc.subject.translatedemrax 188-mv-lcen
dc.subject.translatedcab450m12xm3en
dc.subject.translatedsimulation of power lossesen
dc.subject.translatedmatlaben
dc.subject.translatedsimulinken
dc.subject.translatedplecsen
dc.subject.translatedsolidworksen
dc.subject.translatedliquid cooleren
dc.subject.translatedcooler calculationen
dc.subject.translatedcooler simulation.en
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KEV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_J_Sanda.pdfPlný text práce5,9 MBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,36 kBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce56,54 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce42,75 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53290

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.