Název: Integrace PC her do vzdělávání - Minecraft v elektrotechnice
Další názvy: Integrating PC games into education - Minecraft in electrical engineering
Autoři: Breit, Petr
Vedoucí práce/školitel: Bezděka Jan, Mgr.
Oponent: Král Jan, Mgr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53355
Klíčová slova: minecraft;minecraft educations;číslicová technika;počítačové hry;vzdělávání;logické funkce;logické obvody
Klíčová slova v dalším jazyce: minecraft;minecraft educations;digital technology;computer games;education;logic functions;logic circuits
Abstrakt: Práce se zabývá podporou výuky číslicové techniky za podpory počítačové hry Minecraft Education. V začátku této práce proběhlo vymezení oblasti počítačových her vhodných pro vzdělávání, analýza jednotlivých herních prvků, prostředí a možností. Ve druhé a třetí části práce se zabýváme stručnou historií hry Minecraft. Poté popisujeme její základní principy a herní režimy. Postupně analyzujeme jednotlivé herní prvky, které mohou být základními komponenty pro výuku číslicové techniky, dále herní prostředí, příkazy ve hře a grafické uživatelské rozhraní, které může učitel efektivně využít a snadno tak herní prostředí spravovat. Byly popsány jednotlivé logické funkce, které lze ve hře za pomocí herních prvků vytvořit, a stanovena východiska pro návrh výukových příkladů. Čtvrtá a poslední část práce se zabývá konkrétními příklady využití hry Minecraft Education ve výuce číslicové techniky. Příklady byly prakticky otestovány při výuce na střední škole. Za pomoci těchto příkladů a diskuze se žáky se podařilo zodpovědět výzkumné otázky a potvrdit tak vyšší motivaci žáků ve výuce číslicové techniky pomocí hry Minecraft Education.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with the support of teaching digital technology with the support of the computer game Minecraft Education. At the beginning of this work, the area of computer games suitable for education, analysis of individual game elements, environments and possibilities was carried out. In the second and third parts of the thesis, we deal with a brief history of Minecraft. Then we describe its basic principles and game modes. We gradually analyze individual game elements that can be basic components for teaching digital technology, as well as the game environment, in-game commands and graphical user interface, which the teacher can effectively use and easily manage the game environment. Individual logical functions that can be created in the game with the help of game elements were described and the basis for the design of educational examples was established. The fourth and last part of the thesis deals with specific examples of the use of Minecraft Education in teaching digital technology. The examples were practically tested in high school teaching. With the help of these examples and discussion with pupils, it was possible to answer research questions and confirm the higher motivation of students in teaching digital technology using Minecraft Education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Integrace PC her do vdzelavani - Minecraft v elektrotechnice.pdfPlný text práce2,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vskp_posudek.pdfPosudek oponenta práce124,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce58,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Breit-protokol.pdfPrůběh obhajoby práce247,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Logicke_funkce_na_vysku.pdfVŠKP - příloha197,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53355

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.