Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPospíšilová, Linda
dc.date.accepted2023-6-23
dc.date.accessioned2023-08-02T10:45:36Z-
dc.date.available2022-10-21
dc.date.available2023-08-02T10:45:36Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-11
dc.identifier94669
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53548-
dc.description.abstractCílem této práce je rozvoj autonomie při zdokonalování jazykových kompetencí vysokoškolských studentů, a to s podporou online nástroje ePortfolio Mahara. Pro splnění tohoto cíle byl navržen, pilotován, a dále zkoumán učební cyklus vycházející z rozsáhlého teoretického výzkumu oblastí autonomie, jazykového vzdělávání a souvisejících typů hodnocení. V teoretické části si práce klade za cíl definovat pojmy digitální portfolio, Mahara ePortfolio, Evropské jazykové portfolio, autonomní učení, formální, neformální a informální vzdělávání, hodnocení a jejich vzájemný vztah na pozadí analýzy počátků, vývoje a současného stavu výzkumů v této oblasti u nás i v zahraničí. Výzkumná část se pak zaměřuje na ověření učebního cyklu a na jeho aplikaci ve vysokoškolské pedagogické praxi s důrazem na roli principů autonomního učení a roli ePortfolia při rozvoji jazykových kompetencí.cs
dc.format114
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectdigitální portfoliocs
dc.subjectmahara eportfoliocs
dc.subjectevropské jazykové portfoliocs
dc.subjectautonomní učenícs
dc.subjectučební cykluscs
dc.subjecthodnocení učenícs
dc.subjectkonstrukční výzkumcs
dc.titleELEKTRONICKÉ PORTFOLIO JAKO NÁSTROJ ROZVOJE AUTONOMIE A JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ VE VÝUCE ODBORNÉHO ANGLICKÉHO JAZYKAcs
dc.title.alternativeELECTRONIC PORTFOLIO AS A TOOL FOR AUTONOMY DEVELOPMENT AND LANGUAGE COMPETENCE DEVELOPMENT IN HIGHER EDUCATION STUDENTS OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSESen
dc.typedisertační práce
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogice
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the development of autonomous learning in the field of language competence in university students using the ePortfolio Mahara tool. To achieve this goal, a Learning Cycle was designed, piloted and further researched based on an extensive literature review covering areas of learner autonomy, language teaching and learning and associated assessment methods. The theoretical part defines the key concepts, such as digital portfolio, Mahara ePortfolio, European Language Portfolio, autonomous learning, formal, nonformal, and informal education, learning assessment, and their mutual relations with focus on the state-of-the-art research outcomes abroad and in the Czech Republic. The research focuses on verification of the Learning Cycle design and its application in teaching and learning processes at university. The accent is put on the principles of autonomous learning and the role of ePortfolio in development of language competence.en
dc.subject.translatedeportfolioen
dc.subject.translatedautonomyen
dc.subject.translatedenglish languageen
dc.subject.translatedlearning cycleen
dc.subject.translatedlearning goalsen
dc.subject.translatedassessmenten
dc.subject.translateddesign-based researchen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pospisilova_disertacni prace_2023.pdfPlný text práce4,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pospisilova_oponent_Poulova.pdfPosudek vedoucího práce3,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pospisilova_oponent_Zounek.pdfPosudek oponenta práce108,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pospisilova-protokol.pdfPrůběh obhajoby práce424,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53548

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.