Název: Rytmus a tělo jako východisko pro hudebně pohybový rozvoj dětí předškolního věku
Další názvy: Rhythm and body as a base of melodical-movement development of preschool children
Autoři: Burešová, Natálie
Vedoucí práce/školitel: Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D.
Oponent: Vičar Jan, Prof. PhDr. MgA. CSc.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53552
Klíčová slova: předškolní věk;rytmus;hudba;pohyb;hra na tělo;hudebně pohybový rozvoj;instrumentální činnosti;improvizace;nástroje orffova instrumentáře
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool age;rhythm;music;movement;body percussion;musical-movement development;instrumental activity;improvisation;orff musical instruments
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovým rozvojem dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se nachází podrobné vysvětlení pojmu rytmus ve všech možných významech a obsaženy jsou i jeho základní složky a popis hudebně výrazových prostředků. V této části se také objevuje popis hudebního i motorického vývoje dětí a propojení hudby s pohybem těla pomocí hry na tělo, pohybové improvizace a tance. V praktické části se zaměřujeme na vytvoření hudebně pohybových činností pro děti v předškolním věku, které jsou následně realizovány a reflektovány.
Abstrakt v dalším jazyce: The main aim of this bachelor thesis is to elaborate on the melodic-movement development of preschool children. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, The theoretical part contains a detailed definition of the concept of rhythm in all its possible meanings and emphasizes also its fundamental components as well as a description of musical means of expression. In such part, the author included characterization of children's melodic and motor skills development and its connection between music and motion through body percussion, movement improvisation, and dance. The practical part focuses on creating musical-movement activities for preschool children, which are subsequently implemented and reflected.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_BURESOVA_NATALIE.pdfPlný text práce7,64 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Buresova_BP_vedouci_Ru_2023.pdfPosudek vedoucího práce326,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Buresova_BP_oponent_Vi_23.pdfPosudek oponenta práce117,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Obhajoby Buresova.pdfPrůběh obhajoby práce45,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53552

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.