Název: | Rytmus a tělo jako východisko pro hudebně pohybový rozvoj dětí předškolního věku |
Další názvy: | Rhythm and body as a base of melodical-movement development of preschool children |
Autoři: | Burešová, Natálie |
Vedoucí práce/školitel: | Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. |
Oponent: | Vičar Jan, Prof. PhDr. MgA. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53552 |
Klíčová slova: | předškolní věk;rytmus;hudba;pohyb;hra na tělo;hudebně pohybový rozvoj;instrumentální činnosti;improvizace;nástroje orffova instrumentáře |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;rhythm;music;movement;body percussion;musical-movement development;instrumental activity;improvisation;orff musical instruments |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovým rozvojem dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se nachází podrobné vysvětlení pojmu rytmus ve všech možných významech a obsaženy jsou i jeho základní složky a popis hudebně výrazových prostředků. V této části se také objevuje popis hudebního i motorického vývoje dětí a propojení hudby s pohybem těla pomocí hry na tělo, pohybové improvizace a tance. V praktické části se zaměřujeme na vytvoření hudebně pohybových činností pro děti v předškolním věku, které jsou následně realizovány a reflektovány. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The main aim of this bachelor thesis is to elaborate on the melodic-movement development of preschool children. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, The theoretical part contains a detailed definition of the concept of rhythm in all its possible meanings and emphasizes also its fundamental components as well as a description of musical means of expression. In such part, the author included characterization of children's melodic and motor skills development and its connection between music and motion through body percussion, movement improvisation, and dance. The practical part focuses on creating musical-movement activities for preschool children, which are subsequently implemented and reflected. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_BURESOVA_NATALIE.pdf | Plný text práce | 7,64 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Buresova_BP_vedouci_Ru_2023.pdf | Posudek vedoucího práce | 326,52 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Buresova_BP_oponent_Vi_23.pdf | Posudek oponenta práce | 117,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Obhajoby Buresova.pdf | Průběh obhajoby práce | 45,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53552
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.