Název: Digitální vyprávění a jeho účinek na psací dovednosti
Další názvy: Digital storytelling and it's effect on writing skills
Autoři: Živčák, Matěj
Vedoucí práce/školitel: Havránková Tereza, Mgr.
Oponent: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53719
Klíčová slova: digital storytelling;student;skills;issues;writing
Klíčová slova v dalším jazyce: digital storytelling;student;skills;issues;writing
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá digitálním vyprávěním a jeho používám v hodinách anglického jazyka zaměřených na psaní. V prvních třech kapitolách jsou představeny teoretické informace spojené s digitálním vyprávěním. Následující kapitoly se zabývají samotným výzkumem, pro který byl využit akční výzkum, dotazníkové šetření a rozhovor s učitelkou anglického jazyka, která byla přítomna v průběhu výzkumu. Prvně jsou představeny anotace odučených hodin, které ukazují možné problémy, které vyvstaly v průběhu výuky digitálního vyprávění. Následuje vyhodnocení dotazníků, které vyplnili žáci, kteří se výzkumu účastnili. Žáci v dotaznících odpovídali na otázky, které zjišťovaly názory žáků na zkušenost s digitálním vyprávěním. Výsledky ukázaly, že pro žáky bylo digitální vyprávění převážně vítanou inovací, která pro ně byla nejen naučná, ale také zábavná. Následuje představení výsledků rozhovoru s učitelkou, který ukázal, že digitální vyprávění je metodou, kterou by učitelka do hodin ráda zařadila, ale z časových důvodů se jejího zařazení obává. Následuje představení příběhů žáků, které ukazují, jaké dovednosti žáci ve svých výsledcích dokázali představit. Poslední částí práce je představení doporučení pro učitele, kteří by chtěli digitální vyprávění do svých hodin zařadit. Tato doporučení obsahují vytvoření časového plánu, vystavení úvodní hodiny, ujištění se o dostatečném počtu digitálních zařízení pro žáky a věnování času výuce dovedností spojených s úpravou videa nebo obrázku, které žáci vedle jazykových dovedností využijí.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with digital storytelling and its use in English writing lessons. It is divided into seven chapters. The first three chapters present the theoretical background connected to the issue. The following chapters deal with the research itself, realised by action research which included questionnaires, and interview. The results of the research were presented by annotations of taught lessons which introduced the issues that appeared during the process. Next, the results of the questionnaires showed that digital storytelling is completely new for students and an enjoyable activity to teach writing. Discussion with the teacher confirmed that digital storytelling is time-consuming and thus difficult to set into lessons. The analysis of students' works was presented, where it is shown what skills students have showcased in their final products. Recommendations for teachers were set. These recommendations include creating a time schedule, what to cover in the introductory lesson, making sure about having enough digital devices for each student and putting time into teaching students the digital skills they will need during the digital storytelling process.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_Prace_Zivcak_Matej.pdfPlný text práce1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Havr_Zivcak.pdfPosudek vedoucího práce45,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_Kleck_Zivcak.pdfPosudek oponenta práce53,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_Prubeh_Zivcak.pdfPrůběh obhajoby práce350,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53719

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.