Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSkopečková Eva, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorBušek, Martin
dc.contributor.refereeKlečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2023-6-13
dc.date.accessioned2023-08-02T10:47:04Z-
dc.date.available2021-6-10
dc.date.available2023-08-02T10:47:04Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-4-27
dc.identifier91729
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53720-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tvorbou a využitím materiálů pro výuku historie metodou CLIL. V teoretické části krátce představuje metodu CLIL jako takovou, následně se věnuje plánování lekce metodou CLIL v českém kontextu. Jsou zde zmíněny případné zdroje materiálů. Na konci teoretické části jsou pak shrnuty principy a doporučení pro tvorbu materiálů. Výzkumná část se věnuje využití materiálů vytvořených pomocí doporučení v teoretické části a hledá odpověď na výzkumnou otázku: Jaké jsou největší výzvy při tvorbě materiálů pro výuku dějepisu metodou CLIL? Výzkum proběhl na 21. základní škole v Plzni mezi žáky devátých tříd za použití studentského dotazníku, nezúčastněného a nestrukturovaného pozorování a rozhovoru s učiteli jednotlivých lekcí. Z výsledků výzkumu lze říct, že materiály vytvořené podle principů metody CLIL jsou zpravidla dostatečné, je však možné narazit na problémy specifické pro české prostředí, jako například nejistota učitelů v případě výuky předmětu, který není jejich oborem, nebo na problémy obecné, které přímo nesouvisí s metodou CLIL, jako například těžko odhadnutelná časová náročnost aktivit v případech, kdy nepřipravujeme materiály sami pro sebe, ale pro někoho zcela neznámého.cs
dc.format1-54
dc.language.isoen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectclilcs
dc.subjectvýukové materiálycs
dc.subjecttvorba materiálůcs
dc.subjecthistoriecs
dc.subjectanglický jazykcs
dc.subjectbilingvní výukacs
dc.titleTvorba a použití CLIL materiálů při výuce dějepisucs
dc.title.alternativeCLIL materials development and use for Teaching Historyen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with creating CLIL materials for teaching History and English in a single lesson. The theoretical part establishes rules to follow when creating CLIL materials for this purpose. Then the practical part tests these rules and focuses on finding the possible issues one may encounter when making the materials for EFL classes in the selected context of Czech schools. The resulting materials were used to teach four lessons at a Czech grammar school. The research was conducted through a student questionnaire, a non-participant and unstructured observation and an interview with the teachers who led the lesson. Based on the research results, it is concluded that there are several issues not often mentioned when creating CLIL materials for teaching History that teachers should consider while preparing their materials for themselves or other teachers. Most importantly, the field of study of teachers and time management.en
dc.subject.translatedclilen
dc.subject.translatedcontent and language integrated learningen
dc.subject.translatedmaterialsen
dc.subject.translatedmaterial creationen
dc.subject.translatedhistoryen
dc.subject.translatedenglish languageen
dc.subject.translatedbilingual educationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova Prace Finalni.pdfPlný text práce2,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Skop_Busek.pdfPosudek vedoucího práce172,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_Klec_Busek.pdfPosudek oponenta práce49,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_Prubeh_Busek.pdfPrůběh obhajoby práce358,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53720

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.