Název: | Innovative Practice in Initial Professional Studies for Czech Pre-School Teachers |
Další názvy: | Inovativní praxe v přípravném studiu pro české předškolní učitele |
Autoři: | Loudová Stralcynská, Barbora Koželuhová, Eva |
Citace zdrojového dokumentu: | LOUDOVÁ STRALCYNSKÁ, B. KOŽELUHOVÁ, E. Innovative Practice in Initial Professional Studies for Czech Pre-School Teachers. Excellence and Innovation in Learning and Teaching, 2022, roč. 7, č. 2, s. 76-90. ISSN: 2499-507X |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | FrancoAngeli |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53878 |
ISSN: | 2499-507X |
Klíčová slova: | počáteční odborné studium;učitelé předškolních zařízení;inovační praxe;vysokoškolská didaktika;interdisciplinární přístupy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | initial professional studies;pre-school teachers;innovative practice;university didactics;interdisciplinary approaches |
Abstrakt: | Za poslední tři desetiletí došlo ke zvýšení úrovně univerzit vzdělávání pro předškolní pedagogy v ČR. Cíl příspěvku je prezentovat část výsledků výzkumné studie srovnávající bakal studijní programy předškolní pedagogiky na deseti univerzitách v zemi. Výzkum provedený v letech 2020-2022 zjistil, že ačkoliv národní minimální kvalifikace učitelů předškolních zařízení zůstává na střední odborné škole V poslední době jsou kvalifikace na terciární úrovni mnohem běžnější kvalifikovaní předučitelé. Demokratická proměna českého školství systém za posledních 30 let přinesl mnoho vylepšení jako např inovace v koncepci, struktuře, obsahu a organizaci bakalářského studia studijní programy. Zejména v posledním desetiletí se to týká především větších integrace teorie vyučování, didaktiky a praktické přípravy studentů. v některé univerzity tyto iniciativy také vedly k modularizaci kurzy a spolupráce mezi lektory z různých oborů a oddělení. Tento článek představuje příklady ze dvou českých univerzit do ilustrují, jak byly tyto nové přístupy úspěšně implementovány přinesla pozitivní zpětnou vazbu od studentů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Over the last three decades, there has been an increase in university level education for pre-school teachers in the Czech Republic. The aim of the paper is to present part of the results of a research study comparing the Bachelor’s degree programmes in pre-school pedagogy at ten of the country’s universities. Conducted between 2020-2022, the research found that although the national minimum qualification for pre-school teachers remains at secondary vocational level, tertiary level qualifications are much more common among more recently qualified pre-teachers. The democratic transformation of the Czech education system during the last 30 years introduced many improvements such as innovation in the conception, structure, content and organisation of Bachelor’s degree programmes. Especially in the last decade, these mainly relate to greater integration of teaching theory, didactics and practical training of students. In some universities these initiatives have also resulted in modularisation of courses and cooperation between lecturers from different subject disciplines and departments. This article presents examples from two Czech universities to illustrate how these new approaches were successfully implemented and resulted in positive feedback from students. |
Práva: | © The Author(s) |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KPG) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
05_Stralczynská, Koželuhová.pdf | 909,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53878
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.