Název: Bilingvální studenti při výuce cizích jazyků
Další názvy: Bilingual learners in foreign language classes
Autoři: Fenzelová, Markéta
Vedoucí práce/školitel: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Oponent: Petrlíková Jarmila, PhDr. Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54052
Klíčová slova: žáci s odlišným mateřským jazykem;instrukce;zadávání instrukcí;cílový jazyk;mateřský jazyk;výuka angličtiny;cizinci
Klíčová slova v dalším jazyce: czech as second language learners;instructions;giving instructions;target language;native language;teaching english;foreigners
Abstrakt: Práce se zabývá žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách anglického jazyka. V teoretické části zkoumá vhodné použití mateřského a cílového jazyka v hodinách cizího jazyka. Následně popisuje rozdíly mezi žáky s odlišným mateřským jazykem a ostatními žáky ve třídě. Práce také vysvětluje význam náležitého zadávání instrukcí a popisuje nástroje, které učitelé mohou použít, aby instrukce byly více srozumitelné. V praktické části práce rozebírá hodiny anglického jazyka na střední škole, kde je přítomný alespoň jeden student s odlišným mateřským jazykem. Výzkum se zaměřuje na zadávání instrukcí v takových hodinách. Cílem práce je zjistit, jaké nástroje učitelé používají při zadávání instrukcí a zda jsou žáci podle nich schopni splnit zadaný úkol.
Abstrakt v dalším jazyce: The work focuses on teaching Czech as second language learners (CSL learners) in English lessons. In the theoretical part, it analyses the proper use of native language and target language in English language lessons. Subsequently, it describes the differences between learners with different native languages and other learners in the classroom. The work also explains the importance of proper instruction giving so they are more understandable. In the practical part, the work analyses high school English lessons with at least one CSL learner. The research focuses on giving instructions in such classrooms. The work aims to discover what tools teachers use for giving instructions and whether the learners are able to complete the given task following the instructions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Fenzelova.pdfPlný text práce753,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Klec_Fenzelova.pdfPosudek vedoucího práce26,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_Petrl_Fenzelova.pdfPosudek oponenta práce62,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Fenzelova.pdfPrůběh obhajoby práce256,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54052

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.