Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSkopečková Eva, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorJanáč, Filip
dc.contributor.refereeQuinn Justin John, Doc.
dc.date.accepted2023-9-5
dc.date.accessioned2023-09-11T22:22:14Z-
dc.date.available2020-12-7
dc.date.available2023-09-11T22:22:14Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-6-29
dc.identifier87133
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54056-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá využitím dětské literatury v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol a gymnázií. Nejprve je popsán teoretický základ, principy čtení v hodinách anglického jazyka, strategie, četba literatury, výběr textu, pořadí úkolů a aktivity spojené s používáním literatury ve výuce. Pro praktickou část diplomové práce byly stanoveny čtyři výzkumné otázky týkající se zakotvení dětské literatury do kurikulárních dokumentů a materiálů, její formy a jejího využití ve vybraných třídách druhého stupně základních škol a gymnázií. Výzkumná část se skládá z obsahové analýzy kurikulárních dokumentů na národní a školní úrovni, učebních materiálů vybraných škol a dotazníkového šetření mezi učiteli a žáky vybraných škol - 2. stupně základní školy a prvního a druhého ročníku gymnázia. Z výsledků výzkumu je patrné, jak je dětská literatura ukotvena v kurikulárních dokumentech, jakou má podobu a jak ji lze využít. Na základě výsledků výzkumu dochází k závěru, že dětská literatura je v kurikulárních dokumentech na obou úrovních, národní i školní, a ve vzdělávacích materiálech obsažena zanedbatelně a její využívání v hodinách je upozaděno.cs
dc.format95 s. (172 947 znaků)
dc.language.isoen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectdětská literaturacs
dc.subjectliteraturacs
dc.subjectčtenícs
dc.subjectvzdělávací programcs
dc.titleLiteratura ve výuce anglického jazyka: zaměření na dětskou literaturucs
dc.title.alternativeLiterature in the EFL classroom: Children's literature in focusen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the use of children's literature in EFL classes at lower-secondary schools and grammar schools. Firstly, the theoretical background of the topic is presented, together with EFL reading principles, strategies, reading literature, selection of the text, task sequence and activities connected to the use of literature. For the practical part of the thesis, four research questions were set regarding the embedding of children's literature in curricular documents and materials, its form and its use in selected classes. The research part consists of a content analysis of curricular documents at the national and school level, teaching materials of selected schools and a questionnaire survey among teachers and pupils of selected lower-secondary schools and grammar schools. The research results tell us how children's literature is anchored in curricular documents, what form it takes and how it can be used. Based on the result of the research, it is concluded that the children's literature is contained only slightly in the curricular documents on both levels, national and school, and in the educational materials, and its use in lessons is often left behind.en
dc.subject.translatedchildren's literatureen
dc.subject.translatedliteratureen
dc.subject.translatedreadingen
dc.subject.translatededucation programmeen
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP - Janac.pdfPlný text práce1,4 MBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_ved_Skop_Janac.pdfPosudek vedoucího práce55,7 kBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_opon_JQ_Janac.pdfPosudek oponenta práce45,59 kBAdobe PDFView/Open
Scan_prubeh_Janac.pdfPrůběh obhajoby práce358,4 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54056

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.