Název: | Sada úloh souvisejících s konečnými automaty pro RVP ZV |
Další názvy: | Set of educational activities related to finite automata for the Framework Educational Programme for Basic Education |
Autoři: | Vrbová, Viola |
Vedoucí práce/školitel: | Filipi Zbyněk, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Vrbík Václav, Doc. Ing. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54105 |
Klíčová slova: | konečné automaty;teoretická informatika;vzdělávací materiály;školská informatika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | finite automata;theoretical computer science;educational materials;school computer science;school informatics |
Abstrakt: | Diplomová práce se zaměřuje na konečné automaty a jejich využití ve výuce na základní škole. Je zde uvedeno několik definic informatiky jako vědního oboru, zdůrazněna důležitost teoretické informatiky a jsou zde představeny konečné automaty a jejich reprezentace. Text dále popisuje revizi RVP ZV v oblasti informatiky a způsob, jak by mohly být konečné automaty zakotveny do výuky na základní škole. Výsledkem práce je sada devíti úloh souvisejících s konečnými automaty s metodickými pokyny, které byly ověřeny a upraveny na základě zpětné vazby žáků během výuky. Tyto úlohy mohou sloužit jako náplň čtyř vyučovacích hodin. Konečné automaty jako nejjednodušší modely počítače mají potenciál k naplnění výstupů uvedených v RVP ZV ve vzdělávací oblasti Informatika. Úlohy s nimi související pomáhají žákům osvojit si teoretické znalosti z vědního oboru informatika a praktické dovednosti pro řešení problémů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis focuses on finite automata and their use in elementary school education. Several definitions of computer science as a discipline are given, the importance of theoretical computer science is emphasized, and finite automata and their representations are introduced. The text further describes the revision of the Framework Educational Programme for Basic Education (RVP ZV) in the field of computer science and how finite automata could be embedded in primary school teaching. The result of the work is a set of nine educational activities related to finite automata, which have been verified and modified based on pupils' feedback during lessons. These activities can be used to fill four lessons. Finite automata, as the simplest models of computers, have the potential to fulfil the outcomes specified in the educational activities (RVP ZV) in the educational area of Computer Science. The educational activities related to them help pupils to acquire theoretical knowledge in the field of computer science and practical problem-solving skills. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVD) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Vrbova-Viola_DP_Konecne-automaty.pdf | Plný text práce | 5,71 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 62,28 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 57,95 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vrbova protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 210,03 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vrbova-Viola_PrilohyDP.zip | VŠKP - příloha | 14,5 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54105
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.