Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorBaťko Jan, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorFrolík, Dominik
dc.contributor.refereeFrank Filip, Mgr.
dc.date.accepted2023-9-5
dc.date.accessioned2023-09-11T22:22:59Z-
dc.date.available2022-1-28
dc.date.available2023-09-11T22:22:59Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-6-29
dc.identifier90876
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54106-
dc.description.abstractV této diplomové práci jsme se zaměřily na badatelsky orientovanou výuku robotiky s využitím LEGO Mindstorms Robot Inventor. Cílem bylo navrhnout a ověřit aktivity podporující badatelské myšlení žáků na 2. stupni základní školy v oblasti informatiky a robotiky dle platných kurikulárních dokumentů. Analýzou rámcového vzdělávacího programu jsme získali pochopení vzdělávacích požadavků a klíčových změn v oblasti výuky informatiky. Dále jsme pečlivě prozkoumali obsah školního vzdělávacího programu vybrané referenční školy, kde jsme provedli i testování navržených a vybraných aktivit. Při navrhování aktivit jsme dbali na zohlednění legislativního rámce, výukových potřeb, požadavků na aktivity a materiálních a technických podmínek referenční školy. Hlavním zaměřením bylo začlenění navržených aktivit do školního vzdělávacího programu a podpora badatelského myšlení a klíčových kompetencí u žáků. Věříme, že výsledky této práce poskytnou učitelům užitečný rámec pro implementaci badatelsky orientované výuky robotiky s využitím LEGO Mindstorms Robot Inventor. Jelikož navržené aktivity mohou být využity jakýmkoliv učitelem či školou, splňujícím stanovená kritéria, či po případných úpravách a přizpůsobení podmínkám vlastní školy.cs
dc.format69 s. (115 818 znaků), i (81)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacs
dc.subjectbovcs
dc.subjectrobotikacs
dc.subjectlego mindstorms robot inventorcs
dc.subject2. stupeň základní školycs
dc.subjectinformatikacs
dc.subjectkurikulární dokumentycs
dc.subjectvzdělávací programcs
dc.subjectzměny výuky informatikycs
dc.subjecttestování aktivitcs
dc.subjectmetodikacs
dc.subjectpracovní listycs
dc.subjectlegocs
dc.subjectmindstormscs
dc.titleBadatelsky orientovaná výuka robotiky s využitím LEGO Mindstorms Robot Inventorcs
dc.title.alternativeResearch-oriented robotics education using LEGO Mindstorms Robot Inventoren
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedIn this thesis, we focused on research-oriented teaching of robotics using LEGO Mindstorms Robot Inventor. The aim was to design and validate activities that promote students' inquiry thinking at the lower secondary level in the field of computer science and robotics, in accordance with current curriculum documents. Through an analysis of the framework educational program, we gained an understanding of the educational requirements and key changes in computer science education. Additionally, we carefully examined the content of the educational program at a selected reference school, where we also conducted testing of the proposed and selected activities. When designing the activities, we took into account the legislative framework, educational needs, requirements for activities, and the material and technical conditions of the reference school. The focus was on integrating the proposed activities into the school's educational program and supporting students' inquiry thinking and key competencies. We believe that the results of this work will provide teachers with a useful framework for implementing research-oriented robotics teaching using LEGO Mindstorms Robot Inventor. Since the proposed activities can be utilized by any teacher or school that meets the specified criteria, or after potential modifications and adaptations to their own school conditions.en
dc.subject.translatedresearch-based teachingen
dc.subject.translatedrbten
dc.subject.translatedroboticsen
dc.subject.translatedlego mindstorms robot inventoren
dc.subject.translatedlower secondary schoolen
dc.subject.translatedcomputer scienceen
dc.subject.translatedcurriculum documentsen
dc.subject.translatededucational programen
dc.subject.translatedchanges in computer science educationen
dc.subject.translatedactivity testingen
dc.subject.translatedmethodologyen
dc.subject.translatedworksheetsen
dc.subject.translatedlegoen
dc.subject.translatedmindstormsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Dominik_Frolik_2023_V2.pdfPlný text práce4,87 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce65,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce67,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Frolik protokol.pdfPrůběh obhajoby práce201,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54106

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.