Název: | Placený obsah ve videohrách jako riziko pro žáky základních škol |
Další názvy: | Paid content in video games as a risk for primary school students |
Autoři: | Ledvina, Lukáš |
Vedoucí práce/školitel: | Filipi Zbyněk, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Král Jan, Mgr. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54109 |
Klíčová slova: | mikrotransakce;videoherní průmysl;loot box;videohry |
Klíčová slova v dalším jazyce: | microtransactions;video game industry;loot box;video games |
Abstrakt: | Tématem mé diplomové práce byl placený obsah ve videohrách jako riziko pro žáky základních škol. V první polovině jsem se zaměřil na vymezení základních pojmů, seznámení s moderními herními mechanikami a riziky, která jsou s nimi spojeny. Nejvíce diskutovanými mikrotransakcemi jsou tzv. Loot boxy, které obsahují prvek náhody a mohou tak být spojeny s gamblerstvím. Cílem teoretické části je přiblížit problematiku moderních herních mechanik v současných videohrách českému odbornému pedagogickému prostředí, jelikož mohou představovat určitá rizika pro hráče. V následující kapitole jsem se věnoval analýze dvanácti videoher. Každá hra byla zkoumána po dobu jedné hodiny. Jako metodu zkoumání videoher jsem zvolil vlastní hraní, které bylo podpořeno videozáznamem. V praktické části práce jsme se zaměřili na samotný výzkum. Výzkumným vzorkem byli žáci základních škol v Plzeňském kraji. Celkem bylo kontaktováno jedenáct škol, kde byl náš dotazník distribuován v digitální formě. Cílem dotazníkového šetření bylo nejen získat data pro dosažení našich výzkumných cílů, ale také shromáždit další informace, které by mohly přinést nové poznatky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of my master thesis was paid content in video games as a risk for primary school students. In the first half I focused on defining basic concepts, introducing modern game mechanics and the risks associated with them. The most discussed microtransactions are the so-called Loot boxes, which contain an element of chance and can thus be associated with gambling. The aim of the theoretical part is to introduce the issue of modern game mechanics in contemporary video games to the Czech professional educational environment, as they may pose certain risks to players. In the following chapter, I analyse twelve video games. Each game was examined for one hour. As a method of examining the video games I chose self-play, which was supported by video footage. The practical part of the thesis focused on the research itself. The research sample was primary school pupils in the Pilsen region. A total of eleven schools were contacted and our questionnaire was distributed digitally. The aim of the questionnaire survey was not only to obtain data to achieve our research objectives, but also to gather additional information that could provide new insights. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVD) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Lukas Ledvina.pdf | Plný text práce | 4,24 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek - Lukas Ledvina.pdf | Posudek oponenta práce | 126,68 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 59,03 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ledvina L.-protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 229,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54109
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.