Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Vágnerová Petra, Mgr. | |
dc.contributor.author | Hejduková, Sofie | |
dc.date.accepted | 2023-9-11 | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T22:12:01Z | - |
dc.date.available | 2022-3-23 | |
dc.date.available | 2023-09-18T22:12:01Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-6-29 | |
dc.identifier | 91176 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/54215 | - |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se ve své teoretické části zabývá výkladem odborných pojmů, zařazením tématu fotosyntéza do výuky za použití kurikulárních dokumentů, rešerši vybraných učebnic a rešerši odborných článků na téma výuka fotosyntézy a fotosyntéza jako kritické místo kurikula. Praktická část je vystavěna na dotazníkovém šetření zaměřeného na první a druhé ročníky vyšších gymnázií. Získané výsledky jsou znázorněné pomocí grafů a v závěru práce jsou zhodnoceny v kapitole Diskuse. | cs |
dc.format | 62 s. (72 225 znaků) | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | fotosyntéza | cs |
dc.subject | kritické místo | cs |
dc.subject | kurikulum | cs |
dc.subject | střední škola | cs |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs |
dc.subject | studenti | cs |
dc.title | Fotosyntéza jako kritické místo kurikula na středních školách | cs |
dc.title.alternative | Photosynthesis as a critical spot of the curriculum at high schools | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství biologie pro střední školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | In its theoretical part, this diploma thesis deals with the interpretation of technical terms, the inclusion of the topic of photosynthesis in teaching using curriculum documents, a search of selected textbooks and a search of professional articles on the topic of teaching photosynthesis and photosynthesis as a critical place in the curriculum. The practical part is based on a questionnaire survey focused on the first and second years of upper secondary schools. The obtained results are shown using graphs and at the end of the work they are evaluated in the Discussion chapter. | en |
dc.subject.translated | photosynthesis | en |
dc.subject.translated | critical spot | en |
dc.subject.translated | curriculum | en |
dc.subject.translated | high school | en |
dc.subject.translated | survey | en |
dc.subject.translated | students | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fotosynteza jako kriticke misto kurikula na strednich skolach_Sofie Hejdukova.pdf | Plný text práce | 809,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hejdukova_o.pdf | Průběh obhajoby práce | 660,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hejdukova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 479,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hejdukova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54215
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.