Název: | Effect of Forming and Heat Treatment Parameters on the Mechanical Properties of Medium Manganese Steel with 5% Mn |
Další názvy: | Vliv parametrů tváření a tepelného zpracování na mechanické vlastnosti středně manganové oceli s 5 % Mn |
Autoři: | Leták, Radek Jirková, Hana Kučerová, Ludmila Jeníček, Štěpán Volák, Josef |
Citace zdrojového dokumentu: | LETÁK, R. JIRKOVÁ, H. KUČEROVÁ, L. JENÍČEK, Š. VOLÁK, J. Effect of Forming and Heat Treatment Parameters on the Mechanical Properties of Medium Manganese Steel with 5% Mn. Materials, 2023, roč. 16, č. 12, s. nestránkováno. ISSN: 1996-1944 |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | MDPI |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | 2-s2.0-85163754373 http://hdl.handle.net/11025/54564 |
ISSN: | 1996-1944 |
Klíčová slova: | press-hardening;středně manganové ocele;indukční ohřev;omega profily |
Klíčová slova v dalším jazyce: | medium manganese steels;press hardening;induction heating;omega profiles |
Abstrakt: | Středně manganové oceli patří do kategorie moderních vysoko-pevných ocelí třetí generace. Díky svému legování využívají k dosažení svých mechanických vlastností řadu zpevňujících mechanismů. Tyto mechanismy jsou efekty TRIP a TWIP. Díky vynikající kombinaci pevnosti a tažnosti jsou vhodné i pro bezpečnostní součásti karoserií automobilů, jako jsou boční výztuhy. Pro experimentální program byla použita střední manganová ocel s 0,2 % C, 5 % Mn a 3 % Al. Plechy o tloušťce 1,8 mm bez povrchové úpravy byly tvarovány v lisovacím kalicím nástroji. Boční výztuhy vyžadují v různých částech různé mechanické vlastnosti. Na vyrobených profilech byla testována změna mechanických vlastností. Změny ve zkoušených oblastech byly vyvolány lokálním ohřevem do mezikritické oblasti. Tyto výsledky byly porovnány s klasicky žíhanými vzorky v peci. V případě nástrojového kalení byly mezní hodnoty pevnosti vyšší než 1450 MPa s tažností přibližně 15 %. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Medium manganese steels fall into the category of modern third-generation high-strength steels. Thanks to their alloying, they use a number of strengthening mechanisms, such as the TRIP and TWIP effects, to achieve their mechanical properties. The excellent combination of strength and ductility also makes them suitable for safety components in car shells, such as side reinforcements. Medium manganese steel with 0.2% C, 5% Mn, and 3% Al was used for the experimental program. Sheets with a thickness of 1.8 mm without surface treatment were formed in a press hardening tool. Side reinforcements require various mechanical properties in different parts. The change in mechanical properties was tested on the produced profiles. The changes in the tested regions were produced by local heating to an intercritical region. These results were compared with classically annealed specimens in a furnace. In the case of tool hardening, strength limits were over 1450 MPa with a ductility of about 15%. |
Práva: | © The Author(s) |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (RTI) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
materials-16-04340-v2.pdf | 16,4 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54564
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.