Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRybáriková, Lenka
dc.contributor.authorBílek, Martin
dc.date.accessioned2023-11-13T11:06:09Z
dc.date.available2023-11-13T11:06:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 12–17.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttps://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54773
dc.description.abstractPřírodovědné a technicky orientované muzejní expozice jsou prostředkem, kterým lze zatraktivnit výuku chemie. Přestože muzea disponují kvalitními sbírkami, které lze snadno provázat s učivem ukotveným ve školních vzdělávacích programech, jsou tyto mimoškolní vzdělávací instituce využívány k edukačním účelům jen zřídka. Vtextu se zaměřujeme na výsledky první fáze výzkumných šetření, jejichž cílem je identifikovat příležitosti a bariéry pro větší propojení muzejních expozic s výukou chemie a dalších přírodovědných předmětů na základních školách a gymnáziích. Pro sběr dat byl zvolen kvalitativní přístup, a to polostrukturovaný rozhovor s učiteli chemie vOlomouckém kraji. Zaznamenané rozhovory s deseti učiteli byly převedeny do textové podoby doslovnou transkripcí a průběžně analyzovány pomocí principů zakotvené teorie. Z výsledků plyne, že učitelé nejsou v pregraduální přípravě s muzejní didaktikou, tedy s využitím dostupných muzejních expozic ve své praxi, dostatečně obeznámeni. Naplánování a úspěšné zvládnutí exkurze do muzea jako součásti výuky chemie se tak odvíjí od vlastní iniciativy učitele a jeho osobního vztahu k muzeím.cs
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectvšeobecné chemické vzdělávánícs
dc.subjectmuzejní didaktikacs
dc.subjectpolostrukturovaný rozhovorcs
dc.subjectnázory a zkušenosti učitelůcs
dc.titleMožnosti a limity využití muzejních expozic ve výuce z perspektivy učitelů chemie základních škol a gymnázií v Olomouckém krajics
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedgeneral chemical educationen
dc.subject.translatedmuseum didacticsen
dc.subject.translatedsemi-structured interviewen
dc.subject.translatedopinions and experiences of teachersen
dc.type.statusPeer-revieweden
Appears in Collections:Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arnika_2023-1_2-Rybarikova-Bilek-web.pdfPlný text236,73 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54773

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.