Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorHenychová, Hana
dc.contributor.authorMachková, Veronika
dc.date.accessioned2023-11-13T11:14:07Z
dc.date.available2023-11-13T11:14:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 28-34.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttps://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54775
dc.description.abstractElektrochemie je standardní součástí výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na středoškolské úrovni, ale je považována za kritické místo učiva zejména pro svou vysokou abstrakci. Využití vizualizace elektrochemických principů, a zejména počítačových simulací by mohlo být prostředkem, který by obtížné úseky učiva mohl žákům při učení i učitelům při vyučování usnadnit. V textu přinášíme výsledky realizovaných polostrukturovaných rozhovorů s učiteli chemie na gymnáziích, které byly zaměřeny na jejich názory a zkušenosti s výukou elektrochemie a namožnosti, které by mohly poskytnout počítačové simulace elektrochemických jevů a principů. Vrámci rozhovorů byl zjišťován rozsah výuky elektrochemie, strategie výuky, kritická místa učiva a využití počítačových simulací na příkladu galvanického článku a elektrolýzy. Zvýsledků rozhovorů vyplývá, že učitelé elektrochemii do výuky zařazují v souvislosti s výukou redoxních dějů a výrob některých kovů. Žáci podle respondentů nejčastěji chybují v určení směru toku elektronů a určování počtu vyměněných elektronů v redoxní reakci.cs
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectelektrochemiecs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjectredoxní reakcecs
dc.subjectvýuka chemie na gymnáziucs
dc.titlePohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulacícs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedelectrochemistryen
dc.subject.translatedsimulationen
dc.subject.translatedredox reactionsen
dc.subject.translatedteaching chemistry at the grammar schoolen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdfPlný text742,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54775

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.