Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Feltl, Tomáš | |
dc.contributor.author | Šmejkal, Petr | |
dc.date.accessioned | 2023-11-14T15:15:22Z | |
dc.date.available | 2023-11-14T15:15:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 45-51. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-8366 | |
dc.identifier.uri | https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/54785 | |
dc.description.abstract | Školní měřicí systémy (ŠMS) jsou již relativně dlouho součástí výuky. S podporou Průmyslu 4.0 a zaměřením napolytechnickou výchovu dostává práce se ŠMS další rozměr. Nejde jen ovyužívání ŠMS kměření vpřírodovědných oborech a zkoumání různých jevů a jejich zákonitostí, ale také o porozumění, jak je takový měřicí systém konstruován, jak funguje. Právě tyto kompetence vedou ke správnému asmysluplnému využívání měřicích systémů ve školní, ale také mimoškolní praxi. V příspěvku se zabýváme popisem návrhu a realizace otevřeného řešení (open source) školního měřicího systému (MoleGraph). Právě DIY (Do It Yourself = vyrob si sám) přístup v oblasti ŠMS může přinést hlubší pochopení důležitosti zapojení a funkce čidel i celého „měřicího řetězce“, což může být s výhodou využito pro účely STEM (Science − přírodní vědy, Technology − technologie, Engineering − konstruování aMathematics − matematika) výuky. Návrh celkového řešení ŠMS MoleGraph je nyní po softwarové i hardwarové stránce připraven pro testování učiteli. | cs |
dc.format | 7 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.subject | školní měřicí systém | cs |
dc.subject | ŠMS | cs |
dc.subject | probeware | cs |
dc.subject | mikrokontrolér | cs |
dc.subject | STEM | cs |
dc.subject | DIY | cs |
dc.subject | Do It Yourself | cs |
dc.subject | open source | cs |
dc.subject | Arduino | cs |
dc.subject | MoleGraph | cs |
dc.title | MoleGraph aneb jak postavit školní měřicí systém svépomocí | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.subject.translated | microcomputer based laboratory | en |
dc.subject.translated | MBL | en |
dc.subject.translated | probeware | en |
dc.subject.translated | microcontroller | en |
dc.subject.translated | STEM | en |
dc.subject.translated | DIY | en |
dc.subject.translated | Do It Yourself | en |
dc.subject.translated | open source | en |
dc.subject.translated | Arduino | en |
dc.subject.translated | MoleGraph | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Arnika_2023-1_7-Feltl-Smejkal-web.pdf | Plný text | 548,97 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54785
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.