Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorFeltl, Tomáš
dc.contributor.authorŠmejkal, Petr
dc.date.accessioned2023-11-14T15:15:22Z
dc.date.available2023-11-14T15:15:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 45-51.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttps://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54785
dc.description.abstractŠkolní měřicí systémy (ŠMS) jsou již relativně dlouho součástí výuky. S podporou Průmyslu 4.0 a zaměřením napolytechnickou výchovu dostává práce se ŠMS další rozměr. Nejde jen ovyužívání ŠMS kměření vpřírodovědných oborech a zkoumání různých jevů a jejich zákonitostí, ale také o porozumění, jak je takový měřicí systém konstruován, jak funguje. Právě tyto kompetence vedou ke správnému asmysluplnému využívání měřicích systémů ve školní, ale také mimoškolní praxi. V příspěvku se zabýváme popisem návrhu a realizace otevřeného řešení (open source) školního měřicího systému (MoleGraph). Právě DIY (Do It Yourself = vyrob si sám) přístup v oblasti ŠMS může přinést hlubší pochopení důležitosti zapojení a funkce čidel i celého „měřicího řetězce“, což může být s výhodou využito pro účely STEM (Science − přírodní vědy, Technology − technologie, Engineering − konstruování aMathematics − matematika) výuky. Návrh celkového řešení ŠMS MoleGraph je nyní po softwarové i hardwarové stránce připraven pro testování učiteli.cs
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectškolní měřicí systémcs
dc.subjectŠMScs
dc.subjectprobewarecs
dc.subjectmikrokontrolércs
dc.subjectSTEMcs
dc.subjectDIYcs
dc.subjectDo It Yourselfcs
dc.subjectopen sourcecs
dc.subjectArduinocs
dc.subjectMoleGraphcs
dc.titleMoleGraph aneb jak postavit školní měřicí systém svépomocícs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedmicrocomputer based laboratoryen
dc.subject.translatedMBLen
dc.subject.translatedprobewareen
dc.subject.translatedmicrocontrolleren
dc.subject.translatedSTEMen
dc.subject.translatedDIYen
dc.subject.translatedDo It Yourselfen
dc.subject.translatedopen sourceen
dc.subject.translatedArduinoen
dc.subject.translatedMoleGraphen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2023-1_7-Feltl-Smejkal-web.pdfPlný text548,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54785

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.